Přejít na obsah

WOT - Denní hlášení


svejk007

Recommended Posts

Já bych to skoro viděl tak, že WG ví, že mu spotting funguje na prdlačku, tak se snaží zkrátit vzdálenosti, aby to nebylo tak výrazný.

 

Jako tahle hra má kvalitativní peak dávno za sebou (kolem 7.5 nebo tak), teď už to jde jen do kopru. Jenom čekám, až ve WG naserou nějakýho programátora a ten pustí an světlo bóží informace o všem tom ovlivňování výsledků pseudonáhorným RNG a dalších shitech, co tak nějak tušíme, ale nikdo to nepotvrdil (a jejkej vytrvale rozporoval) :whistling:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak včera jsem si chtěl zahrát hned odpoledne, říkám si fajn, bude to malý patch, zapnu stahování a vidím 2GB, málem mi mrdlo, takže jsem dal až večer pár her, moje poznatky jsou takové, že ve hře se nezměnilo nic podstatného, pouze mě to nutí mít HD modely ve hře, tiger nevypadá zle, ale co z toho? hra se mi docela trhala, občas ping až na marsu, úplně zbytečný patch, který mě připravil o pár hodin hraní, mám pocit, že některé mapy jsou jen prosvícené, předělanou mapu mi to žádnou nedalo,což mi teda nijak nevadí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tež přihodím nějakou slzu do džbánu. Jsem fňukna a nebojím se to přiznat +1.

Nevydržel jsem to a nahrál patch hned první den. Naštěstí mám "korejský" net a trvalo to jen pár minut. Beztak jsem na větší akce neměl koule a vytáhl jsem do boje jen artinu, protože je náročná asi jako main boss z hello kitty online. Čistá hra, bez battlepingu, dokonce i v češtině - btw vypadá uplně jinak než načítovaná...

Trefit americkej tank s hláškou "trefa do černýho!", při faktu, že mají tankisty i afroameričany mě dostane i po letech a po 0dmg zásahu "ještě jednu ránu a je po nich" asi vede pomyslný dabingový žebříček. Pěkné zpestření ta čeština.

Co mě vždycky po patchi překvapí je, jak artiny dávají velký a přesný šlupky, jako kdyby mi hra vymazala staty a já nejel "underdog" proti programu, podle zaručených konspirací. To, že mám větší avg dmg na devítkových artinách, než 99% hráčů na desítkových to nejde brát ani tak jako nějaký achievement, ale jako standard, ale že budu mít včerejší avg za hranicí 3,5k po dvou desítkách her...lol, začínám mít patche rád.

Na stronghold, ani na něco jinýho než artinu mě ale nezlomili, nechtěl jsem si kazit večer, ale stronghold všechny okolo bavil. Podle mě bude trvat i dva týdny, než hra zklouzne do "šedi" a vytratí se poslední betatester.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem tu "čest" včera odjet El Haluz (dříve El Haluf) a Pouštní řeku. Byl jsem zmatenej jak Goro před Tokiem a vůbec se mi to nelíbí. Nicméně nemohu potvrdit, že by se nedalo nic prostřelit, s plečkou Caernem jsem nastřílel přes 2k, taktéž s SP jsem slušný výsledek udělal. Nahodil jsem zatím http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/349537-anfields-90-mod-pack/ (líbí se mi ten modrý střed, při nabíjení mění barvu). Hra byla krásně plynulá, nastavení jsem nechal na GeForce Experience a FPS neklesá pod 35 (místy vylezlo až na 50), přičemž nemám pocit, že by grafika byla nějak osekaná, prostě to vypadá dobře.
Nefunguje vbaddict - stěhuje se server.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to skoro viděl tak, že WG ví, že mu spotting funguje na prdlačku, tak se snaží zkrátit vzdálenosti, aby to nebylo tak výrazný.

Je to přesně tak, všechny vzdálenosti jsou menší a na mapách je mnohonásobně víc koridorů. Jen cíl je podle mě jiný - chtějí, aby byly bitvy co nejkratší, aby se musely stále dokola opravovat tanky, doplňovat spotřebáky a dokupovat munice, protože v tom jsou ty jejich miliardové tržby.

 

Ne nadarmo se v neoficiálních statistikách na vbaddict.net drží nové a nově upravené mapy na chvostu žebříčku délky bitev. Třeba Charkov se z 15 vymezených dostal v průměru na něco víc, než 3 minuty, to je něco naprosto neuvěřitelnýho.

 

Ja bych jen upozornil, ze se to tu jmenuje Denni hlaseni a ne Jsem fnukna a nebojim se to priznat.

Že se z Denního hlášení stal nefalšovaný Cry topic nevypovídá nic o místních lidech, ale o stavu, v jakém se nachází public.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec, co tu řešíte se vyjadřovat nebudu, nikdy to nedělám.

Poslední dobou se velmi dařilo tak už pomalu čekám nějakej trest od WG :). Jinak včera patch nainstalován a projel jsem ve výcvikovce upravené mapy.

Ohnivý výběžek - skoro stejné ale líbí se mi třebas ty letadla jak po sobě střílí.

Skrytá vesnice - za mě plus hlavně ta městská část je lepší a už tam budou moct jezdit i heavy.

Útesy - zrušili jednu camp pozici, přidali pár baráčků a výjezd na kopec opravdu hodně zjednodušili ale budiš.

Ell haluf - ale fuj tak hezká mapa to byla a co ted z ní udělali tj hnus velebnosti fakt za mě mínus 14x. 

Zbytek jen lehké úpravy takže cajk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se vrátil po delší době a poslušně hlásím:

1) Rapidní zkrácení her, to byl pro mě šok. Většina her do 5 minut.

2) Z cca 30-ti her ani jedna neskončila časovým limitem. Dřív jsem musel hlídat čas a občas se něco nestihlo - teď už není potřeba. 

3) Ve velké míře zmizely napínavé hry. V druhé minutě je většinou jasné jak to dopadne.

4) Většina her končí drtivou porážkou, nebo drtivým vítězstvím.

5) Není čas na taktizování a přesouvání. Všechno je jaksi rychlejší. Všichni jezdí jako motorové myši. (možná jsem jen vyšel ze cviku, uvidím po čase)

6) Hraju na noťasu, pekelně se hřeje ale lagy jsou o dost menší (proto jsem i dlouho nehrál, protože lagování jsem měl šílené) - takže zase můžu hrát

7) Hrál jsem chvíli WT, ale vrátil jsem se k WoT, WoT je za mne stále lepší než WT, ale dřív mě bavily hlavně adrenalínové bitvy napínavé do poslední chvíle - kdy náš poslední načatý stroj na poslední chvíli sundal 2 enemáky a všichni mu na chatu radili a sledovali jak to dopadne. Doufám, že ještě takové budou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevšiml jsem si, že by se tady z toho stal cry topic, možná občas fight topic, ale cry? že se někomu něco nelíbí, je docela přiroźené, i přesto tu negace nepřevažuje, prostě se řeší věci, co se aktuálně dějí. Bohudík jsem se nenarodil v USA, aby všechno bylo super, skvělé akože WOW! Jsem pouhý sedlák ze středu Evropy a jsem za zo rád.

 

Je to "satans"... ty woe, neumíš číst?? ;-):-D

 

Švec, ty mě taky neser! :devil:  :laugh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

7) Hrál jsem chvíli WT, ale vrátil jsem se k WoT, WoT je za mne stále lepší než WT, ale dřív mě bavily hlavně adrenalínové bitvy napínavé do poslední chvíle - kdy náš poslední načatý stroj na poslední chvíli sundal 2 enemáky a všichni mu na chatu radili a sledovali jak to dopadne. Doufám, že ještě takové budou...

 

Občas jo, když máš dost rychlej tank a posledních 5 minut tě huntí 4 zoufalci, jako se mi to stalo včera, ale není jich mnoho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlásím, že jsem WoTko po několika měsících bez jediné hry smazal, abych si uvolnil místo na disku. Občas koukám na Twitch na Quickybabyho, občas to čtu tady a občas kouknu na nějaké patch notes, a to z tanků celkem stačí. Mapy jsou víc a víc koridorovité, což, jak tu někdo zmínil, anuluje půlku tanků, zatímco druhá půlka má sice pancíř, ale na ten stejně každý vozí goldy. Hry jsou kratší a kratší (všichni si dřív stěžovali na kempení, ale přiznejme si, že to bylo mnohem lepší než kamikaze styl umírání do dvou minut). OP tanky zavedené před půl rokem procházejí postupnými pomalými nerfy, aby udělaly místo pro nové obludy, a KV-1S je ve hře ve stále stejně "historické" podobě jako vždycky. To je snad největší výsměch ze všeho. SirFoch to nově nazval ve svém videu jako tier 8 s preferenčním MM a na tier 8 slabým počtem HP, což velmi dobře sedí.

 

Abych ale taky řekl něco pozitivního - jestli se na něco těším, tak je to nová lajna u amíků. Jestli bude co k čemu a nebudou tam zásobníky, tak to znova nainstaluju. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stáhl jsem patch, dal pár bitev a docela jsem koukal. Bez Zvedákova balíčku je ta hra pro mě špatně hratelná- na lepší si holt člověk zvykne lehce :no: S Borsigem nešlo skoro nic trefit. Nevšiml jsem si nějakého avizovaného nerfu, ale na 400m dopadají střely docela výrazně před cíl, musel jsem docela dost nadsadit, některé střely pak měli balistickou křivku skoro jako houfnice.

 Jel jsem z těch pár bitev 3x Ell Haluz, je hodně smutné, kam spěje předělání map :confused: . Bohužel z většiny posledních úprav hry jde vidět snaha eliminovat hráče, co něco umí a mají lepší posádku či vybavení. Z WoT se stává střílečka tělo na tělo a ať RNG rozhodne, kdo vyjde jako vítěz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdysi jsem byl přesvědčen, že exp za posádku se budou moci kupovat za goldy, aby eliminovali rozdíly s hráčem co s tím má najeto 5 000 bitev vs s hráčem s 500 bitvami. No nedošlo na to,ale jak je vidět,tak přišli s jiným řešením a to předělávání map, aby nikdo nebyl ve výhodě a o skilleři si je musí časem najezdit a to chvilku zase potrvá...co je na tom mít 5 skillů na tanku, když se teď jen vykukuje přes 20m ... na co mi je maskování,žárovka,dohled,bia,atd, když borec bude mít jen opravy a to mu na to vykukování stačí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4 hříchy World of Tanks
 
Poslal jsem do jednoho českého webu o videohrách článek o World of Tanks, který by měl vyjít příští týden. Ještě předtím jej dávám k přečtení návštěvníkům fóra worldofwars.cz, aby na něj reagovali.
 

World of Tanks je stále oblíbená hra. Podle oficiálních statistik firmy Wargaming.net ji hraje přes 85 milionů hráčů, čímž se vymyká všem běžným standardům. Odmyslíme-li si fakt, že jde bezpochyby o počet registrací, přičemž počet skutečně hrajících hráčů bude mnohem nižší, musí se wargamingu nechat, že předělat Orky na tanky byla parádní trefa.

Pokud však bylo "WoTko" před třemi lety štikou v rybníce a velcí videoherní distributoři se předháněli v žádostech o spolupráci, je dnes tatáž hra spíše stagnujícím velikánem a v jejím okolí se začíná pomalu šířit názor, že provozovateli ujíždí vlak. Na Wargaming prostě padlo prokletí všech firem, které příliš rychle vyrostly - prvotní nadšení party kamarádů z garážového startupu již pominulo, ale profesionální firemní struktura, která by se starala o efektivní rozvoj i v horších časech, ještě není dobudována.

Až do konce roku 2012 měli ve vývoji World of Tanks hlavní slovo zakladatelé firmy. Vizionáři a nadšenci jako Viktor Kislij nebo Sergej Burkatovskij. Na začátku roku 2013 se však ve wargamingu rychle rozrostla obchodní a marketingová oddělení, jejichž každodenním chlebem není na rozdíl od otců zakladatelů hraní tanků, ale hrabání se v excelovských tabulkách. Tradiční formulka "má dáti – dal" se tak stala tím hlavním, co určuje budoucnost hry. Nesmlouvavé oko obchodníka ulpělo na podobě nových stromů (nejvíce žádané stroje jsou vždy až na jejich konci), na možnosti přechodů v jednotlivých větvích (dříve často, dnes velmi výjimečně) nebo na procesu tvorby nových modulů (které se oproti dřívějšku dají použít zpravidla jen na jednom jediném tanku).

Změna World of Tanks z hry pro hráče na hru pro akcionáře by jistě byla v pořádku, kdyby se WoT dalo označit za hotové dílo. Ovšem to, ať se na mě nikdo nezlobí, zdaleka nešlo ani v roce 2012, ani dnes.

Je málo známým faktem, že 95% hráčů World of Tanks odehrálo méně, než 1000 bitev. Zejména této drtivé většině je proto určeno vše, co Wargaming herní obci nabízí. Této většině jsou určeny všechny slevy, výhodné nabídky, možnosti premium účtů i premium strojů, zrychlené odemykání tanků a jejich nové stromy, vše s cílem dostat nové hráče co nejrychleji tam, kam se ve hře dostat chtějí.

Jak potvrzuje sám hlavní producent Michail Živec, většina příjmů z hry pochází právě od málo zkušených hráčů. Proto sázka na nekončící zástupy nováčků dává ekonomicky smysl, bohužel však také původní hráčské komunitě způsobuje řadu problémů. Jakožto jeden ze známých členů komunity jsem si dovolil sepsat čtyři nejpalčivější, které ve hře vidím a které se dle mého mínění musí vyřešit dost rychle na to, aby World of Tanks nezačalo přicházet o hráče.

1) Systém balancování bitev

Být začátečník a neumět nic je svatým právem každého hráče. I my jsme nějak začínali, proto nic proti začátečníkům. Když se ale zeptáte hráčů World of Tanks, co dělá rozdíl v kvalitě týmů, co vám deset z deseti odpoví? No jistě, skill, tedy souhrn schopností a zkušeností jednotlivých hráčů, právě hráči jsou to, co dělá rozdíl mezi vítězstvím a porážkou. Je proto zarážející vidět, kolik prostředků a námahy vynakládá Wargaming na balancování týmů z hlediska kvality tanků, ale jak přitom okázale ignoruje balancování kvality hráčů.

Bitva, ve které proti sobě stojí patnáct nováčků a na druhé straně tři čety skillerů, je rozhodnutá už předtím, než začala. Kolikrát jste za poslední dobu zažili, že než dojedete na místo, ze kterého chcete vést boj, tak prohráváte takovým rozdílem, že už pomalu nezbývá, než hledat nejbližší hlubokou vodu?

Wargaming stále tvrdí, že se zavedením balancování podle skillu by se prodloužily čekací doby do bitvy. To je jistě teoreticky pravda, ale prakticky by se i tohle dalo z větší části řešit pomocí rozsáhlejších investic do výkonu serverových center. To ale Wargaming nechce, protože by ho to stálo velké peníze. Pak se ale nemůže divit, když naštvaný veterán vezme do hry začátečnický tančík a celý večer s ním šikanuje zástupy frustrovaných zelenáčů.

2) Umělé zkracování bitev pomocí úprav map

Mapy, které byly ve World of Tanks od nepaměti, například Himmelsdorf, Fjordy nebo Doly, obsahují několik průjezdů z jedné strany na druhou. Ne příliš mnoho, ale ani příliš málo na to, aby zde mohly probíhat boje na mostech i v korytech řek, pod majestátnými kopci a v hlubokých údolích, v lesích i na velkých náměstích, zkrátka jsou na své rozměry (maximálně 1000x1000 metrů) členité tak akorát.

Zhruba v polovině roku 2013 však došlo k výrazným obměnám týmu, který původní mapy připravoval a od té doby se proces tvorby map radikálně změnil. Celé oblasti jsou nahrazovány novými a všechny mapy jsou uměle rozdrobeny na desítky malých koridorů. Tundra, El Halluf, Arktida, Perlová řeka, Posvátné údolí, Severozápad a Severogorsk, všechny tyto mapy jsou si podobné jako vejce vejci. A byť je na některé sníh a na některé písek, filozofie změn je vždy stejná.

Již dříve jsme si řekli, že 95% hráčů odehraje méně než 1000 bitev. K tomu, abyste se i tak jednoduchou mapu, jako jsou Doly, dobře naučili, na ní potřebujete odehrát minimálně nějakých 100 soubojů. Ovšem počet map ve hře osciluje kolem čtyřiceti a zejména ty nové jsou proti Dolům nesrovnatelně složitější.

Negativní důsledky to přináší dva:
a ) drtivá většina hráčů nemá nejmenší šanci mapy pořádně poznat
b ) ani jeden z týmů již není schopen efektivně pokrýt přístupy ke své základně

Výsledek? Většina nových map se v neoficiálních statistikách serveru vbaddict.net umisťuje až zcela na chvostu žebříčku délky bitev, které jsou na nich vedeny. Stručně a jasně - bitvy na všech nových mapách jsou výrazně kratší, než bitvy na mapách původních. Na jeden souboj je vymezeno 15 minut, ale například na nové mapě Charkov se průměrný čas dostal už pod neuvěřitelné 4 minuty.

Jistě nejen mě napadne, že důvodem není ani tak zlepšování prostředí, jako snaha o to, aby se munice vystřílela (a musela znovu nakoupit), tanky zničily (a musely opravit) a vybavení spotřebovalo (a draze doplnilo) v čase co možná nejkratším, aby se celé kolečko mohlo rychle opakovat znovu.

3) Herní engine BigWorld

Když wargaming koupil provozovatele engine BigWorld, mnoho lidí bylo potěšeno. Dávalo to smysl. Ovšem engine se díky tomu začal ohýbat jen a pouze pro World of Tanks a jeho vývojáři tak ztratili kontakt s trhem. Je proto paradoxní a zároveň nevyhnutelné, že hra vypadá zhruba stejně, jako před nějakými třemi lety, ale nároky vzrostly několikanásobně.

Licence méně známého engine pro začínající firmu byla zřejmě levná, ale je nutné poznamenat, že to, co konkurenční War Thunder implementoval zlehka, jakoby lusknutím prstů, Wargaming ztěžka dohání přes složité a časově náročné úpravy systému, který na něco podobného zjevně není připraven.

Možnosti jsou dvě - začít uvnitř BigWorld budovat engine na zcela nových základech, nebo začít využívat zcela jiný software. V této souvislosti je zajímavé připomenout zprávy, které probleskly kuloáry, že Wargaming se dotazoval na možnou koupi českých Bohemia Interactive, provozujících vlastní engine Real Virtuality.

4) Infrastrukturní problémy

Každý, kdo hraje World of Tanks alespoň příležitostně, již zažil problémy s lagy, tedy mikrovýpadky spojení mezi herním klientem a serverem. Bohužel hráči jsou tímto úkazem, zapříčiněnými jedním neschopným, (nebo všeho schopným) švédským poskytovatelem páteřního připojení, který se usadil ve středním Německu, obtěžováni pravidelně každých několik měsíců.

Přitom česká a polská komunita jsou třetí a druhá největší v Evropě a hráči se proto oprávněně ptají, proč se mají připojovat na servery, uložené v Nizozemsku, jimž stojí v cestě ze střední Evropy tak problematický provider.

Hrátky s telií došly jeden čas až tak daleko, že připojení z České republiky šlo přes jižní Německo, dále Francii a kanál La Manche do Velké Británie, odkud se zpět pod mořem vracelo na server do Nizozemska. Jak to pak ve hře mohlo vypadat, když data obkrouží půlku Evropy, to je zřejmé – lagy, lagy, lagy. Tím spíše, že v Evropě šplhá ve špičkách počet hráčů k číslu 250 000, ale servery existují stále jen dva, oba na jednom místě a oba geograficky zcela mimo uživatelské těžiště. Podotýkám, že v době, kdy na ruských serverech hrálo dohromady 600 000 hráčů, měli Rusové k dispozici serverů osm.

Hříchů vůči vlastním uživatelům, které má provozovatel World of Tanks na svědomí, je jistě více, nedořešená je oficiální podpora modifikací, problematika botů (programů, kteří hrají za hráče a sbírají mu kredity) či nefunkční systém nahlašování prohřešků. Ani profesionalita některých členů komunitního týmu není zrovna nejvyšší. Přes to všechno si však myslím, že World of Tanks je stále dobrá hra s obrovským potenciálem. Jen je škoda, že ji kazí hloupé nedodělky.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem nehrál, ale byl se mrknout na kámoše.

Tam jsem viděl něco, co se mi v podobném stalo před lety a myslel si, že už se hra za tu dobu trochu doladila.

Hrál s ISU-152 v devítkový bitvě asi po 2-3 minutách prohlásil, že je to v prd... (ztracený) = prohraný.

Jelikož byl poblíž první linie, tak to po 4 výstřelech, kde si moc neškrtnul 2x mimo, 1x neprošla, 1x průstřel s DMG

a následně to trochu schytal a těsně po sobě střelec a hned na to dělo.

Prohlásil, že se na to může vys...., když je to prohraný a proto spotřebáky nepoužil.

Tak jsem si myslel, že je v háji a že si už nezahraje. Dělo a střelec mimo, takže nic netrefí ani na 100 m.

Střílí na obchvat nepřítele do boku nějakého poškozeného tanku cca 330 m. Zásah a kill.

"Fíha, ten měl štěstí, říkám si."

Zezadu se na něj něco řítilo podle minimapy. Otočí se a vyčkává. Po chvilce se objeví enemák na 100 m. Bác a další kill.

"Uf, no co zase má asi štěstí, ale tady to bylo celkem na blízko. Být to já, tak jsem určitě minul".

Bitva se celkem vyrovnala a tak postupuje pomalu v před, kde se předpokládá další enemák.

Enemák je objeven ve vzdálenosti 170 m a výstřel za jízdy ho posílá do garáže.

"To už jen čumím a říkám si, že si ta hra dělá *****"

Víc cílů se mu už nepodařilo najít a bitva skončila výhrou.

 

Přesnost 0,4m, poškozený dělo, mrtvý střelec a on je ostrostřelec. :wallbash:

 

PS: Abych předešel kečup konspiračním teoriím, tak kámoš je lepší hráč než já. Jeho WN8 = 1550.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4 hříchy World of Tanks

 

Jak jsem tu psal v předchozích dnech, poslal jsem do Bonuswebu článek o World of Tanks, který by měl vyjít příští týden. Ještě předtím jej dávám k přečtení návštěvníkům fóra worldofwars.cz, aby na něj reagovali.

 

 

World of Tanks je stále oblíbená hra. Podle oficiálních statistik firmy Wargaming.net ji hraje přes 85 milionů hráčů, čímž se vymyká všem běžným standardům. Odmyslíme-li si fakt, že jde bezpochyby o počet registrací, přičemž počet skutečně hrajících hráčů bude mnohem nižší, musí se wargamingu nechat, že předělat Orky na tanky byla parádní trefa.

 

Pokud však bylo "WoTko" před třemi lety štikou v rybníce a velcí videoherní distributoři se předháněli v žádostech o spolupráci, je dnes tatáž hra spíše stagnujícím velikánem a v jejím okolí se začíná pomalu šířit názor, že provozovateli ujíždí vlak. Na Wargaming prostě padlo prokletí všech firem, které příliš rychle vyrostly - prvotní nadšení party kamarádů z garážového startupu již pominulo, ale profesionální firemní struktura, která by se starala o efektivní rozvoj i v horších časech, ještě není dobudována.

 

Až do konce roku 2012 měli ve vývoji World of Tanks hlavní slovo zakladatelé firmy. Vizionáři a nadšenci jako Viktor Kislij nebo Sergej Burkatovskij. Na začátku roku 2013 se však ve wargamingu rychle rozrostla obchodní a marketingová oddělení, jejichž každodenním chlebem není na rozdíl od otců zakladatelů hraní tanků, ale hrabání se v excelovských tabulkách. Tradiční formulka "má dáti – dal" se tak stala tím hlavním, co určuje budoucnost hry. Nesmlouvavé oko obchodníka ulpělo na podobě nových stromů (nejvíce žádané stroje jsou vždy až na jejich konci), na možnosti přechodů v jednotlivých větvích (dříve často, dnes velmi výjimečně) nebo na procesu tvorby nových modulů (které se oproti dřívějšku dají použít zpravidla jen na jednom jediném tanku).

 

Změna World of Tanks z hry pro hráče na hru pro akcionáře by jistě byla v pořádku, kdyby se WoT dalo označit za hotové dílo. Ovšem to, ať se na mě nikdo nezlobí, zdaleka nešlo ani v roce 2012, ani dnes.

 

Je málo známým faktem, že 95% hráčů World of Tanks odehrálo méně, než 1000 bitev. Zejména této drtivé většině je proto určeno vše, co Wargaming herní obci nabízí. Této většině jsou určeny všechny slevy, výhodné nabídky, možnosti premium účtů i premium strojů, zrychlené odemykání tanků a jejich nové stromy, vše s cílem dostat nové hráče co nejrychleji tam, kam se ve hře dostat chtějí.

 

Jak potvrzuje sám hlavní producent Michail Živec, většina příjmů z hry pochází právě od málo zkušených hráčů. Proto sázka na nekončící zástupy nováčků dává ekonomicky smysl, bohužel však také původní hráčské komunitě způsobuje řadu problémů. Jakožto jeden ze známých členů komunity jsem si dovolil sepsat čtyři nejpalčivější, které ve hře vidím a které se dle mého mínění musí vyřešit dost rychle na to, aby World of Tanks nezačalo přicházet o hráče.

 

1) Systém balancování bitev

 

Být začátečník a neumět nic je svatým právem každého hráče. I my jsme nějak začínali, proto nic proti začátečníkům. Když se ale zeptáte hráčů World of Tanks, co dělá rozdíl v kvalitě týmů, co vám deset z deseti odpoví? No jistě, skill, tedy souhrn schopností a zkušeností jednotlivých hráčů, právě hráči jsou to, co dělá rozdíl mezi vítězstvím a porážkou. Je proto zarážející vidět, kolik prostředků a námahy vynakládá Wargaming na balancování týmů z hlediska kvality tanků, ale jak přitom okázale ignoruje balancování kvality hráčů.

 

Bitva, ve které proti sobě stojí patnáct nováčků a na druhé straně tři čety skillerů, je rozhodnutá už předtím, než začala. Kolikrát jste za poslední dobu zažili, že než dojedete na místo, ze kterého chcete vést boj, tak prohráváte takovým rozdílem, že už pomalu nezbývá, než hledat nejbližší hlubokou vodu?

 

Wargaming stále tvrdí, že se zavedením balancování podle skillu by se prodloužily čekací doby do bitvy. To je jistě teoreticky pravda, ale prakticky by se i tohle dalo z větší části řešit pomocí rozsáhlejších investic do výkonu serverových center. To ale Wargaming nechce, protože by ho to stálo velké peníze. Pak se ale nemůže divit, když naštvaný veterán vezme do hry začátečnický tančík a celý večer s ním šikanuje zástupy frustrovaných zelenáčů.

 

2) Umělé zkracování bitev pomocí úprav map

 

Mapy, které byly ve World of Tanks od nepaměti, například Himmelsdorf, Fjordy nebo Doly, obsahují několik průjezdů z jedné strany na druhou. Ne příliš mnoho, ale ani příliš málo na to, aby zde mohly probíhat boje na mostech i v korytech řek, pod majestátnými kopci a v hlubokých údolích, v lesích i na velkých náměstích, zkrátka jsou na své rozměry (maximálně 1000x1000 metrů) členité tak akorát.

 

Zhruba v polovině roku 2013 však došlo k výrazným obměnám týmu, který původní mapy připravoval a od té doby se proces tvorby map radikálně změnil. Celé oblasti jsou nahrazovány novými a všechny mapy jsou uměle rozdrobeny na desítky malých koridorů. Tundra, El Halluf, Arktida, Perlová řeka, Posvátné údolí, Severozápad a Severogorsk, všechny tyto mapy jsou si podobné jako vejce vejci. A byť je na některé sníh a na některé písek, filozofie změn je vždy stejná.

 

Již dříve jsme si řekli, že 95% hráčů odehraje méně než 1000 bitev. K tomu, abyste se i tak jednoduchou mapu, jako jsou Doly, dobře naučili, na ní potřebujete odehrát minimálně nějakých 100 soubojů. Ovšem počet map ve hře osciluje kolem čtyřiceti a zejména ty nové jsou proti Dolům nesrovnatelně složitější.

 

Negativní důsledky to přináší dva:

a ) drtivá většina hráčů nemá nejmenší šanci mapy pořádně poznat

b ) ani jeden z týmů již není schopen efektivně pokrýt přístupy ke své základně

 

Výsledek? Většina nových map se v neoficiálních statistikách serveru vbaddict.net umisťuje až zcela na chvostu žebříčku délky bitev, které jsou na nich vedeny. Stručně a jasně - bitvy na všech nových mapách jsou výrazně kratší, než bitvy na mapách původních. Na jeden souboj je vymezeno 15 minut, ale například na nové mapě Charkov se průměrný čas dostal už pod neuvěřitelné 4 minuty.

 

Jistě nejen mě napadne, že důvodem není ani tak zlepšování prostředí, jako snaha o to, aby se munice vystřílela (a musela znovu nakoupit), tanky zničily (a musely opravit) a vybavení spotřebovalo (a draze doplnilo) v čase co možná nejkratším, aby se celé kolečko mohlo rychle opakovat znovu.

 

3) Herní engine BigWorld

 

Když wargaming koupil provozovatele engine BigWorld, mnoho lidí bylo potěšeno. Dávalo to smysl. Ovšem engine se díky tomu začal ohýbat jen a pouze pro World of Tanks a jeho vývojáři tak ztratili kontakt s trhem. Je proto paradoxní a zároveň nevyhnutelné, že hra vypadá zhruba stejně, jako před nějakými třemi lety, ale nároky vzrostly několikanásobně.

 

Licence méně známého engine pro začínající firmu byla zřejmě levná, ale je nutné poznamenat, že to, co konkurenční War Thunder implementoval zlehka, jakoby lusknutím prstů, Wargaming ztěžka dohání přes složité a časově náročné úpravy systému, který na něco podobného zjevně není připraven.

 

Možnosti jsou dvě - začít uvnitř BigWorld budovat engine na zcela nových základech, nebo začít využívat zcela jiný software. V této souvislosti je zajímavé připomenout zprávy, které probleskly kuloáry, že Wargaming se dotazoval na možnou koupi českých Bohemia Interactive, provozujících vlastní engine Real Virtuality.

 

4) Infrastrukturní problémy

 

Každý, kdo hraje World of Tanks alespoň příležitostně, již zažil problémy s lagy, tedy mikrovýpadky spojení mezi herním klientem a serverem. Bohužel hráči jsou tímto úkazem, zapříčiněnými jedním neschopným, (nebo všeho schopným) švédským poskytovatelem páteřního připojení, který se usadil ve středním Německu, obtěžováni pravidelně každých několik měsíců.

 

Přitom česká a polská komunita jsou třetí a druhá největší v Evropě a hráči se proto oprávněně ptají, proč se mají připojovat na servery, uložené v Nizozemsku, jimž stojí v cestě ze střední Evropy tak problematický provider.

 

Hrátky s telií došly jeden čas až tak daleko, že připojení z České republiky šlo přes jižní Německo, dále Francii a kanál La Manche do Velké Británie, odkud se zpět pod mořem vracelo na server do Nizozemska. Jak to pak ve hře mohlo vypadat, když data obkrouží půlku Evropy, to je zřejmé – lagy, lagy, lagy. Tím spíše, že v Evropě šplhá ve špičkách počet hráčů k číslu 250 000, ale servery existují stále jen dva, oba na jednom místě a oba geograficky zcela mimo uživatelské těžiště. Podotýkám, že v době, kdy na ruských serverech hrálo dohromady 600 000 hráčů, měli Rusové k dispozici serverů osm.

 

Hříchů vůči vlastním uživatelům, které má provozovatel World of Tanks na svědomí, je jistě více, nedořešená je oficiální podpora modifikací, problematika botů (programů, kteří hrají za hráče a sbírají mu kredity) či nefunkční systém nahlašování prohřešků. Ani profesionalita některých členů komunitního týmu není zrovna nejvyšší. Přes to všechno si však myslím, že World of Tanks je stále dobrá hra s obrovským potenciálem. Jen je škoda, že ji kazí hloupé nedodělky.

 

 

 

Dobré. Klidně bych ještě přitvrdil ale nevím, kolik ti je vydavatel ochoten povolit :laugh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4 hříchy World of Tanks

 

...blablabla...

sorry, ze zásady s nikým nediskutuju o jeho názorech, ale tu musím udělat výjimku. Je to hezky napsané, nejspíš pravdivé a autor bude určitě lepší písař, než tankista. Co mě ale totálně minulo, je hodnota takového článku. Má to být recenze po 25 letech, nebo zkrátka jen tok myšlenek zasazených do prostředí WoT. Podle mě je to jen vzorec tu s větším, tu s menším podobenstvím na jakoukoliv online hru. Jsou ty hříchy z pohledu průměrného uživatele, nebo z pohledu autora (což je nejspíše totéž). Navíc, tu jde sice o mou hodně subjektivní myšlenku, tanky už potencionálu dávno dosáhly (dokonce bych řekl, že ho přesáhly) a stagnují. Udržují si snad jen vysoký standard ve výdělcích, ale to má ostatně každá hra z TOP10  nejvýdělečnějších onlinovek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsou ty hříchy z pohledu průměrného uživatele, nebo z pohledu autora (což je nejspíše totéž).

Jde o kombinaci vlastních zkušeností (vzhledem k 94. percentilu v počtu bitev snad objektivních) a "nasátí dechu doby", tedy sledování názorů komunity v diskuzích pod videy a na fórech. Některé problémy jsou už dva roky opakovány stále dokola, přičemž tyto čtyři jsou zmiňovány nejčastěji.

 

Zejména bod 1, skill MM má už fousy až na zem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

, které ve hře vidím a které se dle mého mínění musí vyřešit dost rychle na to, aby World of Tanks nezačalo přicházet o hráče.

 

Ze ti neni lito casu a namahy, kterou jsi investoval do tech 4 bodu. Efekt bude nula , nula nic :) Pojem -dost rychle- , tak to jsem se vazne zazmal:) To by vyresili mozna tak za 10 let, ale to uz je nake wot zajimat nebude. Lepsi si nazdimat, dokud to jde:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Načítání
×
×
  • Vytvořit...