Přejít na obsah

Vtipy, vtipná a zajímavá videa, gify, obrázky a hlášky.


Rej3ct

Recommended Posts

svařování železničních kolejí

vždycky jsem si u toho videa říkal, že se kolejnice normálně nesvařují právě kvůli teplotní dilataci, aby nepopraskaly či nezdeformovaly. Zvláštní, tady asi mají po celý rok stejnou teplotu…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vždycky jsem si u toho videa říkal, že se kolejnice normálně nesvařují právě kvůli teplotní dilataci, aby nepopraskaly či nezdeformovaly. Zvláštní, tady asi mají po celý rok stejnou teplotu…

Koleje se svařují všude, kde nechtějí aby vagóny bouchaly po těch mezerách. Nakonec ani ty šroubované spoje nefungují jako dilatace a jen po nich kola poskakují a opotřebovávají se. Když je trať samá zatáčka, tak ani není dilatace potřeba a na dlouhých rovných úsecích se dělají speciální dilatační pásy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vím, že to sem nepatří protože to není legrace, ale snad trochu té osvěty neuškodí. Aaron jsem dal odkazy ohledně těch kolejnic a já si všimnul, že si to protiřečí s tím co o tom vím já. Jeho odkaz píše, že větší riziko je v obloucích a můj odkaz o dilataci kolejí zase píše, že v obloucích se ani dilatace dělat nemusí. Tak jak to je?

 

moje:  https://cs.wikipedia.org/wiki/Metody_spojov%C3%A1n%C3%AD_kolejnic

 

jeho: https://cs.wikipedia.org/wiki/Bezstykov%C3%A1_kolej

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V obloucích je větší síla působící na tzv "podélné putování koleje"... Podívej se na ten druhý odkaz...

 

V_st_i_ek.jpg

 

Pochází z materiálu ČVUT Fakulty Dopravy, konkrétně z Ústavu dopravních systémů, spadajícího pod tuto fakultu.... A těm bych rozhodně věřil více než článku na wiki, který může napsat kdokoliv... Navíc si povšimni, že u té věty v tom tvém odkazu je poznámka "[zdroj?]", kterou editoři označují, že by bylo vhodné, aby autor své tvrzení doložil, protože je sporné, či působí nevěrohodně...

 

BTW: Na železnici NEJSOU zatáčky... pouze oblouky... Za výraz "zatáčka" by ti každý železničář pěkně vyčinil...  :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V obloucích je větší síla působící na tzv "podélné putování koleje"... Podívej se na ten druhý odkaz... Pochází z materiálu ČVUT Fakulty Dopravy, konkrétně z Ústavu dopravních systémů, spadajícího pod tuto fakultu.... A těm bych rozhodně věřil více než článku na wiki, který může napsat kdokoliv... Navíc si povšimni, že u té věty v tom tvém odkazu je poznámka "[zdroj?]", kterou editoři označují, že by bylo vhodné, aby autor své tvrzení doložil, protože je sporné, či působí nevěrohodně...

 

BTW: Na železnici NEJSOU zatáčky... pouze oblouky... Za výraz "zatáčka" by ti každý železničář pěkně vyčinil...  :-D

Aha, bylo mi to divné. Takové nelogické. Každopádně je to docela sranda, teda pro pozorovatele, pro ajzboňáky už nee :-D

 

[/url]">http://http://postimage.org/'>1942.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Načítání
×
×
  • Vytvořit...