Přejít na obsah

WOWs - První dojmy a zkušenosti


oresprut

Recommended Posts

Nó, tos to ale odbyl! Ale dík za snahu. Ptal jsem se na to, zda se torpéda zaměřovala nějak centrálně a nebo každý vrhač samostatně. A dělostřelecký radar nějak odhadoval o kolik se loď zvedne na vlně, když zrovna vystřelí? Já toho o lodích moc nevím. Jak zaměřují ponorky, to také nevím. Teda jako myslím ten princip těch hejblátek. Čím to měřili a tak.

 

Kanáre, pokud tě to zajímá víc, tak asi UTFG, myslím, že toho bude víc než dost na různých webech od lidí, co mají lodičky jako zábavu. A nebo se zeptej švagra, když ty lodě tak "žere" :-)

 

Co se týče té dělostřelby - ano, rozptyl tam byl značný, ono taky rozhodně neplatilo jako ve WoWS, že jsi pomalu každou salvou trefil. Když jsem hrával Navyfield, tak jsem si o tom leccos četl. Co se týče té "korekce na houpání", tak to bych přinejmenším u prvních dělostřelckých radarů trochu pochyboval...

 

EDIT: Pro ty, kteří se kamarádí s angličtinou, docela hezké shrnutí na wiki

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Ship_gun_fire-control_system

 

(pro Kanára a další, co se s AJ nekamarádí, jsem to chtěl dát i link na auto translate přes google, ale prošlo to dost příšerně (Fire control system překládal jako "protipožární" atd.), tak radši ne ;-))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono nastavit torpédo vůbec nebyla taková "prča" jak to může vypadat.... Bylo to počítání, počítání, počítání... Musela se zjistit vzdálenost a rychlost cíle.... Pomineme-li technické pomůcky jako je radar, dělostřelecký radar a TDC (Torpedo Data Computer), tak se vše dalo odvodit, či spočítat... 

 

Pro úspěšnou střelbu bylo potřeba:

1. cíl rozeznat

2. určit vzdálenost cíle

3. určit úhel, jakým se cíl plaví

4. určit rychlost cíle

 

1) Na základě siluety a rozpoznávací příručky se určila třída lodi

2) vzdálenost se určovala na základě výšky siluety v zaměřovači/periskopu. Protože díky bodu 1) byla známa skutečná výška, tak se dala vypočíst vzdálenost

3) úhel lodi se vypočítával na základě délky siluety a údajů z bodu 1) a 2) a "úhlových" tabulek... 

4) Na základě dvou měření pozice cíle a zanesení do mapy se dá vypočítat rychlost.

 

Všechny údaje se zadaly do TDC a to vyplivnulo optimální nastavení torpéd (rychlost a úhel)... ponor se nastavil dle třídy lodi....

 

V případě rozbouřeného moře se každý odečet hodnot navíc musel zvládnout ve stejném bodě amplitudy pohybu lodi (zpravidla v té dolní úvrati, protože výška vln není konstantní zatímco úroveň hladiny ano)

 

Při dělostřeleckém útoku to bylo obdobné... Pouze data zpracovával GDC (Gun Data Computer)... V případě, že GDC/TDC loď neměla tak se střelba zaměřovala dílem výpočty střeleckého důstojníka na logaritmickém pravítku, dílem systémem pokus - omyl (tedy střelba a následná oprava) a dílem odhadem...

 

Zvlášť se zaměřoval nejen každý vrhač, ale dokonce každý výstřel a nebo salva... Po výstřelu torpéda/salvy bylo nutné vše znovu přepočítat....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ještě k těm torpédům je dobré říct, že když člověk všechny tyhle opičárny správně provedl, tak stejně neměl vyhráno, protože se mohlo stát (a nestávalo se to minimálně u ponorkových torpéd tak zřídka), že torpédo sice trefilo cíl, ale nevybuchlo... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za informace. Tušil jsem, že to nebyla žádná sranda. Jinak by těch lodí ve válce tolik nejezdilo. Bylo by to všecko na dně za rok :laugh: .

Takže vzhledem ke složitosti zaměřování a výslednému možnému zásahu je to RNG, které teď zažívám naprosto v pohodě a WG může řádit jako nikdy :thumbsup:

Když jsem si pořídil Myogi, tak jsem se trefoval na 10km i víc naprosto v pohodě. Teď netrefím nic ani na 7km. Najednou! Čím to asi bude? Rukama! Za dva dny mi amputovali obě pracky a namontovali mi jiné. :wallbash:  Každá salva je tak rozhozená, že je jen obrovská náhoda, když se některá střela trefí.

Dále pak, když je v bitvě Saipan a můj tým se nesnaží ho okamažitě zlikvidovat, tak je to na 90% prohra. Independence totiž nemá šanci téhle lodi nějak ublížit. Zaútočit na Saipan znamená přijít o všechna letadla. Leda by to byl totální tydýt a takového jsem ještě nepotkal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jako Myogi u mě dobrý - oproti Kawachi je to jak kdyby někdo odvázal kouli od nohy. Zatím nepozoruju, že by to bylo takový peklo, jak tu "někteří" líčili. Loď je prima obratná, rychlost otáčení věží tak akorát... Je nesmysl, že je potřeba je mít pořád na jednu stranu, stihnou se otočit zhruba za tak dlouho, jak trvá reload, navíc, IMHO, pokud někdo kvrdlá u BBčka věžema furt sem a tam, tak bude asi něco špatně v herním stylu, ne v lodi :-) Dostřel celkem na pohodu, po Kawachi, kterou přestřílí půlka nepřátel, už konečně tohle začíná střílet zajímavě daleko. Damage taky slušná, co víc si přát :-)

 

Snad jen tu AA výzbroj, ale zase člověka to donutí se držet v tlupě s cruiserama, což není marnej návyk :-)

 

Jo a v jedný bitvě jsem zapomněl, že uhnout torpédům je "téměř nemožné", sorry :-) Salva začínala bokem ke mně, výsledný počet zásahů = 0 :-D

 

shot150401.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ptal jsem se proto, že Myogi má na jednu salvu poměrně malej počet (6) granátů, u jinejch lodí prostě vystřelíš a "něco tam spadne", tady je jich poměrně málo... a každej co mine je dost "znát" :-) plus je potřeba dávat bacha, abys byl k nepříteli fakt bokem... když jsi k němu tak "napůl přídí" a tak akorát, aby mohly střílet všechny tři věže, tak ten spread je poměrně slušnej... ale dá se s tím naučit manipulovat a jinak se mi Myogi zatím fakt líbí - teď jsem v bitvě docela čubrněl, jak se dokázala vyhejbat... nejdřív to otočila celkem fofrem do zaječích když sem se moc vysunul... a pak se povedlo celkem hezky vymanévrovat torpéda :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ptal jsem se proto, že Myogi má na jednu salvu poměrně malej počet (6) granátů, u jinejch lodí prostě vystřelíš a "něco tam spadne", tady je jich poměrně málo... a každej co mine je dost "znát" :-) plus je potřeba dávat bacha, abys byl k nepříteli fakt bokem... když jsi k němu tak "napůl přídí" a tak akorát, aby mohly střílet všechny tři věže, tak ten spread je poměrně slušnej... ale dá se s tím naučit manipulovat a jinak se mi Myogi zatím fakt líbí - teď jsem v bitvě docela čubrněl, jak se dokázala vyhejbat... nejdřív to otočila celkem fofrem do zaječích když sem se moc vysunul... a pak se povedlo celkem hezky vymanévrovat torpéda :-)

Já tomu moc nerozumím jak se to chová protože nejsem schopen trefit torpédy ani letadlovku. Kličkuje mi jak zajíc. Já nedokážu uhnout torpédům ani s torpédoborcem. Myogi, to byla bedna, která se nevyhnula ničemu co proti ní kdo poslal a hlavně netrefila prakticky nic, přičemž křižník mi trefuje normálně a Kongo taky. Nechápu co dělám blbě ale prostě ta torpéda vidím v okamžiku, kdy už nemusím dělat nic a jen čekat na to, kolik mi jich sedne. :wallbash:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak ono je taky docela důležitý v okamžiku, kdy čekáš vypuštění torpéd, ale ještě je nevidíš, udělat něco, aby ses jim vyhnul... to něco obvykle spočívá v ostré zatáčce směrem, z něhož čekáš, že ta torpéda přiletí... variantně můžeš aspoň upravit (snížit/zvýšit) rychlost, prostě "něco udělat". Pokud máš poblíž nepřátelský destroyer, otočí se k tobě bokem, nevystřelí z palubních zbraní na tebe ani nikam jinam a otočí se zase pryč, případně ti za chvilku ukáže druhý bok podobným stylem, tak jsou na 99% "doutníky na cestě"... V takovém případě ostrá zatáčka směrem k destroyeru... Stejně tak, pokud se ti nad hlavou fláká TB a najednou sebou cukne a letí pryč... hmm, proč asi? Že už by odhodily? :-) Chce to trochu předvídat a preventivně uhýbat... pokud reaguješ "až když to pípá, že je něco ve vodě a vidíš značky", tak to prostě děláš blbě a musíš se víc snažit a předvídat... Každopádně jak to vidím, tak problém s "uhnout téměř nemožné" není v Myogi, ale v Kanárovi...

 

Málokterá loď je tak rychlá a obratná, abys s ní dokázal vymanévrovat dobře umístěnou dávku torpéd, pokud od okamžiku jejich odhozu neuděláš nic (změna směru/rychlosti) a reaguješ, až když je vidíš... to se ti opravdu někdy nepovede ani s DDčkem..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem u japonských DD na šestce a asi vám tu nemusím zbytečně říkat, že po zaměření tlačítkem X vím zaměřovač ukazuje předpokládanou trajektorii. To už určitě víte.

Jinak mám ještě Fuso a tak bych si dal pár postřehů

 

Pro mě rozhodně u BB platí, že pokud si na mě vyšlápne DD, snažím se ho mít co možná nejvíc před sebou, schovám si raději opravnou sadu a rezervu na nárazové opravy. Díky expeným sekundárkám se ke m DD přibližuji max na 4 km a to už jim to tam lítá a dost jich na to dojelo. Navíc s každým větším dostřelem DD se u torpéd sice zvedá DMG, ale klesá rychlost a dá se slušně manévrovat. Ano, otočit BB jde blbě, ale jakmile čekám, že se blížící DD vysemení, jsem připravený na snížení rychlosti a pomocí Q nebo E prudce točit na něj. A ano, chytit jedno torpédo čumákem je stále snesitelné. PS mám bitvu, kde si na moje Kongo vyšlápli tři DDčka a shořeli všichni tři.

 

K DDčkům. No co říct, začne bitva, rychle vyrazím na jedno místo, kde můžu čekat připlutí enemáků, vypustím dvě salvy torpéd na 10-12 km, jedny na úzko, jedny na široko, zahulím a zdrhnu. No a pak podle situace. A s každým zvětšeným dostřelem klesá rychlost torpéd a pak sice máte torpéda na 10-15 km, ale pokud nebudete k nemeákovi na 5 km, tak ho nedáte, pokud od vás bude odjíždět a pohlídá si to. Je to často o tom, že s BB prostě zvlolíš cestu a musíš jí jet, protože jakmile jsi na straně mapy, zpátky se často už nemáš jak vrátit. Ale s DD je to hodně o záškodnočení a čtení hry.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Kanar: Ještě k těm torpédům - jak jsem ti na minulou stránku dával tento obrázek:

 

shot150401.jpg

 

Tak ten manévr musel samozřejmě začít už daleko před tím, než jsem torpéda viděl... do toho směru jsem se stočil na základě chování TB nade mnou... jakmile jsem viděl, že sebou zmetek cuknul a letí rychle pryč, tak následovalo kopnutí do kormidla směrem k němu... kdybych to (jak to zřejmě podle všeho děláš) začal točit až ve chvíli, kdy uvidím torpéda podle značek a na hladině, tak jsem se nevyhnul ani za zlatý prase, protože u BBčka několik sekund trvá jen to, než se kormidlo přesune do kýžené polohy a ta kocábka na to zareaguje :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě k těm torpédům - jak jsem ti na minulou stránku dával tento obrázek:

 

shot150401.jpg

 

Tak ten manévr musel samozřejmě začít už daleko před tím, než jsem torpéda viděl... do toho směru jsem se stočil na základě chování TB nade mnou... jakmile jsem viděl, že sebou zmetek cuknul a letí rychle pryč, tak následovalo kopnutí do kormidla směrem k němu... kdybych to (jak to zřejmě podle všeho děláš) začal točit až ve chvíli, kdy uvidím torpéda podle značek a na hladině, tak jsem se nevyhnul ani za zlatý prase, protože u BBčka několik sekund trvá jen to, než se kormidlo přesune do kýžené polohy a ta kocábka na to zareaguje :-)

 

Můžeš točit až při cuknutí, pokud se cítíš na to, že jedno torpédo ustojíš. Zpětný chod na alespoň minimální zpomalení a Q nebo E  na prudkou zatáčku. Jinak od pětky nebo šestky je čtvrtý slot na vybavení a je tam +20% rychlosti otáčení za 400k a to je znát.

 

Jo a ještě ti dodám, že takhle vystřelený torpéda posílal ten z letadlovky na automatiku. Ono jde ty torpéda z letadla přes Alt poslat i manuálně a v mnohem menším vějíři. Až někoho takového v letadlovce potkáš, tak to poznáš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za tip, zatím jsem to většinou točil Q/E a funguje to docela fajn, ale tohle příležitostně taky vyzkouším :-)

 

Hmm ten upgrade +20% rychlost otočky, na to se těším ;-)

 

Sam: Jojo, toho jsem si vědom, že to byla automatika, když ti to tam pošle na manuál, tak je to daleko větší vyžíračka, to se víceméně nedá "aspoň jedno dvě nechytit", pokud to trefí dobře :-) Uznávám, že tohle nebyl nejtěžší možnej manévr a mohlo být daleko hůř :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aarone, mám dojem, že A a D jsou sice ostře doprava a doleva ale Q a E ti zároveň srazí rychlost a lépe mi sedí na vyhýbání se torpédům s BB, protože jde skoro o čtvrtinu okamžitě rychlost dolů. Ale třeba se pletu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak můžu něco předvídat, když tu loď často ani nevidím? A nebo sice vidím ale je tak daleko, že netuším co chce dělat.

 

Pokud tu loď "skoro nevidíš" (to je pro představu zhruba jak daleko? Třeba takové DDčko se dá na 4-5 km přes "střelecký" režim v pohodě pozorovat, co kutí), tak bude pravděpodobně tak daleko, že pokud vystřelí salvu, tak tě trefí tak maximálně nějaké jedno zbloudilé torpédo, aby tě na takovou dálku trefila plná salva, to musí být opravdu smůla - neříkám, že se to nestane, ale není to zas tak časté... A i tak - když máš podezření, že by někdo mohl na tu dálku něco hodit - nějaký menší "oblouček" ještě nikoho nezabil :-)

 

Já jsem tu řešil akutní nebezpečí, představované TBčky a DDčky na menší vzdálenost, kdy se dá předpokládat, že na tebe pojede plná salva torpéd. Info k tomu ode mě i od kluků máš, tak s tím nalož jak umíš, chce to cvičit a cvičit :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No co se týče DDček, tak jedu jasně A+D, protože tam jsem furt v pohybu a kličkuju, protože lineárně jedoucí a zpomalující DD je mrtvý DD. S BBčkem jsem měl problém, že jsem při zatáčení A+D proti torpédům jsem neztrácel rychlost a pak jsem do nich najel v blbém úhlu. S Q+E jsem měl dojem ( může to být subjektivní ), že ty torpéda z letadla na automatiku ve velkém vějíři se při zpomalení dají lépe vymanévrovat.

 

No ale je to jedno pokud potkám dobrého střelce v DD, který si hodí první salvu a na druhou čeká podle toho, jak zareaguju a překříží mi je. Stejně tak jako když mi někdo z letadlovky nasype torpéda dobře manuálně. To se pak už jen modlím a je to často těsné jak o prsa třináctileté korejky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to velký chaos!

Snažím se udržet se pouze v blízkosti lodě, kterou chci ostřelovat abych nemusel řešit několik útoků, které by na mně byly. Zpočátku se mi to daří ale pak se naráz objeví několik lodí a už to lítá v takovém množství, že něco odhadovat dopředu naprosto nestíhám. Jak dokážete sledovat třeba jenom 3 lodě, když nejsou zrovna vedle sebe? Dalekohledem je to přece nemožné, ne? Jo, a nedá se nějak nastavit, kam se mají otáčet dělové věže bez závislosti na to, kam se dívám?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty letadlovky jsou děsně nevyvážené co se týká stíhaček. Jakákoliv letadlovka o jeden rank vyšší, je totálně OP protože její jedna stíhací letka vykostí klidně i všechny letky nepřátel o rank níž. Prakticky se nedají tyto stíhačky zničit a tudíž se nedá ani napadat lodě torpédovými letadly protože o ně během dvou až tří náletů přijdete. Zatím se mi poštěstilo vyhrát jen jednou, když měl nepřítel o rank vyšší letadlovku a to pouze na cap. Byl sjem svědkem toho, jak 3 stíhací letky z Independenců napadly jednu letku stíhačů ze Saipanu a nepřežilo to jediné letadlo. Saipanu sestřelili pouze dvě stíhačky :sick:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Načítání
×
×
  • Vytvořit...