Přejít na obsah

Pokec o hrách všeobecně


Aaron Goldstein

Recommended Posts

Ač miluji RPG, Zaklínače jsem vypnul po hodině hraní a šel z počítače, už je to pár let. Prostě mě vůbec nebavil. Ale asi stáhnu, přeci jenom v tomto typu her člověk vybíravý moc být nemůže. Díky Mickheshi za připomenutí. 

mno stojí v případné slevě cca 60 kč... za 60 hodin zábavy... :-) pche nejlepší koupě pod sluncem :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to bylo i v knizkach. stejne jako ve hre, tak i v knizce se obe strany dopoustely zlocinu a ani jedna nebyla ta dobra.. proto Geralt zustaval neutralni a snazil se starat hlavne o svoje zalezitosti. kdezto hra (oba dily) hrace nuti aby si vybral jednu nebo druhou stranu. v tom je hlavni rozdil mezi knizkou a hrou. hra z Geralta v podstate udelala blba. kdyz k tomu pripoctes jeste ten "uzasnej" dabing, kde moc nemluvi a kdyz uz mluvi, tak zni jak po lobotomii, jak potom tenhle zaklinac muze vypadat v porovnani se zaklinacem z knizky

 

 

ale jinak kolem a kolem je to dobra hra :smile:

Jj, celkem souhlas, zase Marigold vypadal trochu jako proutník, kdežto v tom seriálu trochu jako zachráněnej Geraltem od života mezi popelnicemi :smile: knížku jsem bohužel nečetl, a Geraltův dabing? Dabér se asi pokoušel vžít do Geraltovy role a chlastal galvanickej roztok na chromování. Jako další...oni neměli zasahovat do lidských sporů, jestli si to pamatuju dobře, takže i v tomhle je hra mimo, ale holt je to hra a neutralita padla jako oběť pro příběhovou linii. Teď jsem třeba někde zachytil titul Shadows of the Mordor a to mě aspoň podle videa přišlo jako samoúčelnej klon tří her, takže já radši něco originálního třeba i s chybami proti předloze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě nelze srovnávat hru, která je do velké míry interaktivní s něčím jako knihy a film, kde je všechno pevně dané... jako výtku to beru, ale je to z hlediska gameplaye lepší pro hráče "vzít" to rozhodnutí na sebe a rozhodnout, udělat rozhodnutí, které ovlivní děj hry a postavy kolem. V Mass Effectu to fungovalo a bylo to super, zde to super není, ptž to má knižní předlohu? :-P

 

p.s.- dabing je super :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

presne tak

musíš pochopit jednu věc, že "hra" je zcela jiné medium než film, nebo kniha :-) proto nikdy nebudou filmy podle knih jejich přesné kopie apod. nýbrž vše bude upraveno pro potřeby filmu, což samozřejmě zjistíš až ve chvíli, kdy takový film budeš chtít točit a jako správný fan se budeš chtít "přesně" té kopie držet...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

musíš pochopit jednu věc, že "hra" je zcela jiné medium než film, nebo kniha :-) proto nikdy nebudou filmy podle knih jejich přesné kopie apod. nýbrž vše bude upraveno pro potřeby filmu, což samozřejmě zjistíš až ve chvíli, kdy takový film budeš chtít točit a jako správný fan se budeš chtít "přesně" té kopie držet...

ja nemluvim o presnym kopirovani pribehu, ale o ohybani charakteru hlavni postavy :) proc by pribeh pro hru nesel napsat bez takovych rozhodnuti? vem si treba Deus Ex Human Revolution

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ME jsem hrál všechny díly... Ale vždy samostatně.... A nedávno jsem je protočil (tady teď jsem u ME3) znovu a můžu vám říci, že s exportem a konsekvencemi z minulých dílů je to úplně jiná hra... Lepší, pochopitelně... 

 

A tak se táži... Jde do Zaklínače 2 exportovat postava z jedničky a jsou tam znát rozhodnutí z jedničky???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ME jsem hrál všechny díly... Ale vždy samostatně.... A nedávno jsem je protočil (tady teď jsem u ME3) znovu a můžu vám říci, že s exportem a konsekvencemi z minulých dílů je to úplně jiná hra... Lepší, pochopitelně... 

 

A tak se táži... Jde do Zaklínače 2 exportovat postava z jedničky a jsou tam znát rozhodnutí z jedničky???

jo, da se importovat postava z prvniho dilu a ma to urcitej vliv na pribeh. ale ne na vsechno.. napriklad kdyz v prvnim dile naseres Triss tak ve druhym dile te ma rada i tak :))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A tak se táži... Jde do Zaklínače 2 exportovat postava z jedničky a jsou tam znát rozhodnutí z jedničky???

Největší výhodou při importu asi je, že si do začátku hry sebou přineseš zbroj, kterou jsi měl na konci prvního dílu. Je to sice nejslabší brnění ve hře, ale stejně mě to přišlo lepší než bez něj. Jinak si nepamatuju, jestli to má nějaký vliv na charakter postavy, ale myslím že ne. A na děj minimálně. S ME se to vůbec nedá srovnat. Ono i Dragon Age, které je stejně jako ME od BioWare má tuhle velkou výhodu. Např. možnost kompletního přerozdělení bodů vlastností postavy, ale teď si nejsem jistý, jestli to není až v posledním dílu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

musíš pochopit jednu věc, že "hra" je zcela jiné medium než film, nebo kniha :-) proto nikdy nebudou filmy podle knih jejich přesné kopie apod. nýbrž vše bude upraveno pro potřeby filmu, což samozřejmě zjistíš až ve chvíli, kdy takový film budeš chtít točit a jako správný fan se budeš chtít "přesně" té kopie držet...

U hry to snesu, ale třeba film Enderova hra odvedl knihu na kompost, byl jsem rád, že jsem za to neutratil peníze v kině. Ani Ford ten film nezachránil a při tom kniha byla skvělé scifi. :devil:

ja nemluvim o presnym kopirovani pribehu, ale o ohybani charakteru hlavni postavy :) proc by pribeh pro hru nesel napsat bez takovych rozhodnuti? vem si treba Deus Ex Human Revolution

Děj by nemohl být lineární, ptz jakmile jsi se přidal k jedné frakci, větev questů od druhé nepokračovala a to rozhodnutí někam nasměrovalo další děj. Navíc by to asi ztratilo charakter detektivky. Já jsem se vzhledem k tomu, jak se hra vyvíjela prostě nedonutil ani při druhém hraní ke spolupráci s Rudou růží :smile: i když ten týpek ze stok byl docela klaďas. Když k tomu přidám pokrytectví měšťanů z Wizimy...hrát za rebely mě plně vyhovovalo :biggrin: Když to tak člověk zpětně čte, docela bych si to znovu zahrál :yes: Na rozdíl od dvojky, ta mě skoro vůbec netáhne. Finální souboj mě přišel zbytečnej a ani jsem ho myslím nehrál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Největší výhodou při importu asi je, že si do začátku hry sebou přineseš zbroj, kterou jsi měl na konci prvního dílu. Je to sice nejslabší brnění ve hře, ale stejně mě to přišlo lepší než bez něj. Jinak si nepamatuju, jestli to má nějaký vliv na charakter postavy, ale myslím že ne. A na děj minimálně. S ME se to vůbec nedá srovnat. Ono i Dragon Age, které je stejně jako ME od BioWare má tuhle velkou výhodu. Např. možnost kompletního přerozdělení bodů vlastností postavy, ale teď si nejsem jistý, jestli to není až v posledním dílu.

U ME jako největší bonus nepovažuju body z předchozího dílu... Ale ty přenesené následky... 

 

Vysvětlím, ale bacha, budou tam spoilery... (a zkomolená jména)

 

V ME2 jsem měl loajalitu u všech kromě nájemného vraha Thana (nebo jak se jmenoval) a také mi všichni kromě něho přežili závěrečný fight...

 

V ME3 s postavou bez exportu v misi na té Grissomově akademii umře na konci student Prangley... Vrací se pro Rodriguezovou a schytá to do zad... Nejde tomu zabránit....

Při exportu s potěšením zjišťuji, že na akademii vyučuje Jack z ME2... a Rodriguezovou zachrání aniž by se někomu něco stalo... 

 

A takovýchto momentů je tam plno.... Prostě jednání a rozhodnutí z předchozího dílu se projeví na ději dílu následného.... A to považuji za ohromné plus... Větší než jen přenešení zbroje, či bodů... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U ME jako největší bonus nepovažuju body z předchozího dílu... Ale ty přenesené následky... 

 

Vysvětlím, ale bacha, budou tam spoilery... (a zkomolená jména)

 

V ME2 jsem měl loajalitu u všech kromě nájemného vraha Thana (nebo jak se jmenoval) a také mi všichni kromě něho přežili závěrečný fight...

 

V ME3 s postavou bez exportu v misi na té Grissomově akademii umře na konci student Prangley... Vrací se pro Rodriguezovou a schytá to do zad... Nejde tomu zabránit....

Při exportu s potěšením zjišťuji, že na akademii vyučuje Jack z ME2... a Rodriguezovou zachrání aniž by se někomu něco stalo... 

 

A takovýchto momentů je tam plno.... Prostě jednání a rozhodnutí z předchozího dílu se projeví na ději dílu následného.... A to považuji za ohromné plus... Větší než jen přenešení zbroje, či bodů... 

Jo. To bylo fajn. I když pokud ti vydrželi do ME3 všichni z předchozího týmu, tak tam pak stejně tři zkapali.

Fakt. Když si to přeneseš, tak je to podstatně zábavnější. Sem tam potká člověk i postavy z jedničky. Anebo ty rozhovory na základně STG na Sur'Keshi když tam Liara uvidí toho Yagha (pokud ste v ME2 hráli stínovýho prostředníka) to zabíjí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U ME jako největší bonus nepovažuju body z předchozího dílu... Ale ty přenesené následky... 

Si ale zase vůbec nerozumíme :confused: . Ty jsi se ptal na Zaklínače a na to jsem taky ohledně zbroje reagoval!! Pro jistotu jsem si to ještě jednou přečetl, abych se neblamoval! 

Jasně, že o body v ME tak nejde. V začátku přece rozdělíš, co je k dispozici, pak vylepšuješ dle libosti, ale od jisté doby je na ošetřovně přístroj, který ti umožní kompletní přerozdělení bodů, aspoň tedy myslím. Kromě toho, že to šlo komplet u speciální vlastnosti. Doufám, že si to nepletu s dvojku!

Každopádně souhlas s výhodností importu postavy od jedničky a s tím, že neloajální postavy nepřežily.

Jinak, při první hře trojky jsem minul na té studentské akademii odstaveného Atlase s prasklým průzorem, ve druhé hře jsem ho použil a bylo to maso :smile: Co se mě docela líbilo byla střelnice na Citadele, kde šla porovnat přesnost a účinnost zbraní a komba speciálních vlastností.

Hrál to někdo za drsoně? Já měl pocit, že se to ani moc nevyplatí....kromě té Jack. :smile:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Si ale zase vůbec nerozumíme :confused: . Ty jsi se ptal na Zaklínače a na to jsem taky ohledně zbroje reagoval!! Pro jistotu jsem si to ještě jednou přečetl, abych se neblamoval! 

 

Ano ptal... Ale ten můj spisek byl reakcí konkrétně na větu Ono i Dragon Age, které je stejně jako ME od BioWare má tuhle velkou výhodu. Např. možnost kompletního přerozdělení bodů vlastností postavy, ​  Jen jsem to v té citaci zapomněl promazat... :-) A nebyl to útok na tebe.. (omlouvám se pokud to tak vyznělo) Byl to povzdech asi ve smyslu, že export postavy jenom ve formě bodů je k prdu a nemotivující a za žádnou extra velkou výhodu to nepovažuji... :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano ptal... Ale ten můj spisek byl reakcí konkrétně na větu Ono i Dragon Age, které je stejně jako ME od BioWare má tuhle velkou výhodu. Např. možnost kompletního přerozdělení bodů vlastností postavy, ​  Jen jsem to v té citaci zapomněl promazat... :-) A nebyl to útok na tebe.. (omlouvám se pokud to tak vyznělo) Byl to povzdech asi ve smyslu, že export postavy jenom ve formě bodů je k prdu a nemotivující a za žádnou extra velkou výhodu to nepovažuji... :-)

Jako útok jsem to nebral :smile: Nějaký body do vlastností dostávají v tomhle a podobném žánru postavy na začátku vždycky. Ale jen u ME a DA jsem viděl, že to jde v průběhu děje přerozdělit a ME je v tomhle přímo univerzální. Ale žádný body se podle mě neimportovaly, importovalo se chování a charakter postavy, jak si sám napsal. Stejně to je na konci bohužel skoro jedno :confused: Doufám, že už si rozumíme :biggrin:

Drsoně? To jako myslíš reputaci odpadlíka nebo na začátku to nastavení charakteru postavy?

Myslím odpadlíka, kterej vznikne v závislosti na záporný reakce. Já to teda ani neumím :smile: ale třeba na Grunta se přímo nesmělo měkce a skinhedka byla taky kontroverzní. Dost by mě zajímalo, jak se pak děj liší od hry za klaďase. Jestli to jsou jenom drobný nuance nebo zásadnější rozdíly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jizvy jdou odstranit na ošetřovně... Ale člověk přichází o "výhody" pokud hraje za odpadlíka... A markatní to je při "smělé" akci... (to je ta okamžitá interakce levým tlačítkem)... Např tam prudí novinářka... Při "smělé" akci jí jednu křápnu a hotovo... Při "hrdinské" akci jí přesvědčím aby dotírala na Radu a získám jí jako válečný zdroj... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dneska jsem zkusil Banished, budovatelska strategie ze stredoveku ktera sklizi docela dobry ohlasy :) a za sebe rikam, ze je to navykovka jak prase. navic je to docela vyzva, ma to dost propracovany mechanismy a clovek musi hrat trochu s rozvahou, aby mu lidi hned prvni zimu nepomreli :) ale jak jsem se do toho dostal tak uz je to docela snadny ukocirovat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, tam uz jsou vlastne lidi od 10ti let brany jako dospely, coz moc realisticky neni, mozna by se tak mohli starat o pole nebo chytat ryby.. taky jsem docela cumel kdyz jsem dal jednoho cloveka na stavbu mostu pres reku a pustila se do toho 12ti leta holka :D ale hratelnosti to pomaha: vic pracovni sily :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, tam uz jsou vlastne lidi od 10ti let brany jako dospely, coz moc realisticky neni, mozna by se tak mohli starat o pole nebo chytat ryby.. taky jsem docela cumel kdyz jsem dal jednoho cloveka na stavbu mostu pres reku a pustila se do toho 12ti leta holka :D ale hratelnosti to pomaha: vic pracovni sily :)

mno to by měli v rámci updatu co nejdříve opravit, hra je dost úspěšná a na očích a co nejdříve se objeví nějaké spolky hledající tučný měšec, co se potom budou vozit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Načítání
×
×
  • Vytvořit...