Jump to content

Iosifek

Members
  • Posts

    1508
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    134

Iosifek last won the day on August 28

Iosifek had the most liked content!

2 Followers

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Iosifek's Achievements

  1. Iosifek

    AW - Pomoc pro WOTkaře

    Sice už AW nehraju, ale něco jsem napsal k základům. Bonusové vlastnosti tříd vozidel v AW: Atilerie – žádný bonus MBT – nemají žádný bonus, jen se dělí na dvě třídy, s rozdílnými specifiky: - ruské – při střelbě za jízdy mají lepší přesnost střelby před sebe než do boku - západní – u těch je to obráceně TD – bonus snížená penalizace na kamufláži po výstřelu LT – bonus přesnosti při střelbě za jízdy a nulová nebo minimální penalizace na kamufláži při pomalé jízdě, do 30km/h; mimo to mají PL-1 a některé další (1-2?) LT významný bonus k camu po zastavení nad 5s AFV – bonus 30m k dohledu po zastavení nad 5s, minimální penalizace na kamufláži jako LT a ½ doba despotnutí , tj. „zhasnutí“, když přestane být vozidlo spotováno (normální doba je 10s, u AFV je to 5s). Spot systém camo: Každé vozidlo má nějaký základní camo-faktor, nejnižší u MBT, nejvyšší u AFV a LT. Ten lze navýšit kamufláží/skinem, retrofity (elektro-absorbční barva), perky velitele a křovím. Každá činnost má odraz na camo-faktoru. Základní je pro stojící vozidlo. Pokud má retrofit po zastavení, velitel příslušný perk, případně vlastnost vozidla (PL-1), pak vzroste po 5s. Vozidlo v pohybu (jedoucí a nebo i „vrtící“ se na místě) , to dostává vysoké penalizaci za pohyb. Výjimky jsou AFV a LT (viz základní vlastnosti vozidel). Další vysoká penalizace je při výstřelu, mimo hlavňových TD (viz základní vlastnosti vozidel). Rakety mají nízkou penalizaci, ale s každou další bezprostředně vystřelenou camo klesá. Podobně je to s „rychopalkami“. Krátká dávka několika ran nemá na camo skoro žádný vliv, ale dlouhá dávka camo dokáže skoro úplně zrušit. To je vidět na panelu vozidla v bitvě, kde v pravé dolní čtvrtině je aktuální stav cama. V garáži, v technických specifikacích jsou u cama tři hodnoty, pro stojící, jedoucí, střílející vozidlo. Žel, od samého začátku AW jsou ty hodnoty stejné, zabugované. Měli by se lišit. Ještě tam jsou pod nimi tři hodnoty pro stojící vozidlo. Hodnoty tam uvedené jsou počítané bez podmíněných perků velitelů, a to i perků na zastavení nad 5s. Keře - každý keř za kterým, nebo ve kterém stojím, přidává něco ke camu. Počítáno ode mne k nepříteli až do hodnoty 40%, zbytek se nepočítá. Ale pozor, poměrná procentuální hodnota z mého cama. Pokud tedy mám camo 20% tak nárůst o 40% je celkové camo 28%. Tak nějak to bylo alespoň kdysi prezentováno. Jaký je vliv velitelských perků na skrytí v keřích a tim i na camo, netuším. Netuším ani vliv defoliačních modulů a perků velitelů na průhled křovím a camo. Hořící vozidlo má 100% penalizaci a camo 0%. Despotne se, až když dohoří. Pokud ho někdo nenasvěcuje. Kouřová clona ruší spotnutí okamžitě (střely které letí + nějaká prodleva, způsobí, že může dostat člověk ránu i tak). Kouře mají různý tvar, tak záleží i na směru. I po normálním despotnutí ještě cca 2s je vidět stín vozidla, „duch“. Je to záměrné. Stín nelze označit, je bez obrysu, dá se ale po něm střílet (střílejí i booti). Spot systém – dohled: V PVE je dohled krácen na polovinu!!! Dohled vozidla je tvořen základním dohledem vozidla + retrofity + perky velitele + případně vlastnost AFV. A Zase, v garáži ve specifikacích vozidla nejsou započteny podmíněné perky a vlastnosti dohledu. Hranice jednotlivých dohledů jsou tři: Bílá kružnice na mini-mapě je aktuální dohled vozidla (při zničení modulů na dohled, zabití velitele se snižuje). Žlutá kružnice je 550m (v PVE ½,). Rozdělení: Do 50m jsou vozidla vždy vidět. Je zbytečné házet kouře, pokud je nepřítel blíže než 50m. Uvidí mě a já jeho, do 50m i přes barák, nade mnou na mostě, v tunelu. Vysvětlováno je to tak, že tank dělá hluk. 550m – omezení, maximální hranice, na kterou si já sám můžu nasvítit tank, i když mám dohled třeba o 100m delší. 810m – maximální vykreslovací hranice, tj., max. vzdálenost na kterou uvidím vozidlo, pokud mě ho nasvítí někdo jinej. K čemu je mě pak dohled 665m u Sphinxe, když mě ho na 550m zaříznou? K počítání spot-systému. To, že mám dohled 550m neznamená, že vozidlo na tu vzdálenost uvidím. To vozidlo má camo, a to má vliv na viditelnost. Spot sytem (reálná hodnota cama) se počítá z toho dohledu 665m. Takže si takto: Já mám dohled 400m a camo 20%. Protivník má dohled 400m camo 10%. Mých 400m dohledu mínus jeho 10% cama (40m) dává můj dohled: 400m – 40m = 360m Uvidím ho tedy na 360m. Jeho 400m dohled mínus mých 20% cama (80m) 400m – 80m = 320m On mě uvidí nejdřív na 320m. Nebo u toho Sphinxe: 665m a camo 35% oproti Pl-1, dohled 480m a camo 65% Sphinx / 665m – 432,25m = 232,75m PL-1 / 480m – 168m = 332m Polák ze Sphinxe udělá fašírku, než ho uvidí. Ve skutečnosti Sphinx má dohled 665m pouze pokud stojí a PL-1 65% camo taky pokud stojí (a při střelbě má penalizaci). K čemu je to všechno dobré? Pokud chcete hrát AW jako lstivej zákeřnej parchant. Kterej není vidět, ale působí maximální škody, tak to potřebujete znát. V PvP ve formátu 15x15 to moc nefunguje. Dohledy jsou velké a překrývají se. Tak je dost těžké najít místo, kde člověka nenasvítí a neodstřelí ho někdo z druhého konce mapy. Čím je ovšem lidí míň (např. byly formáty 3x3, 7x7 a nebo dohrávky), tím je to důležitější a účinnější. Zůstali jste třebas jen dva, jeden na jednoho. Vy MBT a proti AFV. Nedohoníte ho, má větší dohled, lepší camo. Tak ho ani nespatříte. Půjdete tedy capnout bázi, on vás decapuje. Tristní situace, kdy budete teskně toužit po retrofitech a veliteloj s dohledem, zatímco máte oboje na boj zblízka. Tak jako v tomhle videu: https://www.youtube.com/watch?v=jhWOCnbWNdQ Nejdřív jsem nanajel nasvítit protivníka, pak střelba na dlouhou vzdálenost, pak pokus vpadnout do zad, kontaktní boj a zbylých pár Hp, pokus o střelbu do zad, příliš krátká vzdálenost, přesun jinam, konec parťáků, jeden na dva, všichni řádně nahlodaní s pár Hp. Jejich pokus o cap, můj decap a jejich likvidace na spot-systém. Opětovaná střelba asi jen podle trasírky. V PvE je to jednodušší. Booti jednají předvídatelně a podle scénáře. Pokud mám dost času, tak můžu s AFV relativně vystřílet celou mapu, aniž bych byl spotnut. Tedy, pokud mě stačí náboje. Jen k tomu ještě potřebuju znát, jak funguje AI bootů. AI v AW, řídí se skripty: 1) Boot setrvává na jednom místě, otáčí jen věž, pokud na něj střílí někdo, koho nevidí, nebo se otáčí čelem za tím co je spotnutý, byt´na druhém konci mapy. 2) Boot má skript dojet z bodu A do bodu B a tam něco dělat. Projevuje nějakou agresivitu, ale snaží se stále dojet na místo B. 3) Boot má naskriptované agresivní chování, může i nemusí mít stanovenou nějakou trasu, ale pokud bude jediný nasvícený hráč na druhém konci mapy, dojede tam. 4) Bootští bosové mají maximální dohledy. „Přesvítit“ (tj. nasvítit si je a střílet aniž mě spotnou) jde. Jen je k tomu třeba opravdu dlouhý dohled a slušné camo. I tak je to ale u hranic max. dohledu (500m+, v PvE ½). Ještě něco k munici: Armata 14 a T9 Leclerk mají experimentální HE munici, která poškodí vozidlo i za překážkou. Nemusíte mít tank zaměřený (aktivní obrys) stačí když to poletí cca 0,5m od obrysu, nad, před, vzadu. Některá vozidla mohou mít automaticky naváděné rakety. Některá vozidla mají minimální vzdáleneost na kterou mohou raketu vystřelit - AGDS = 80m.
  2. A když východňár kromě hutorení neumí říci "R" a ještě k tomu šišlá, to je pak masakr. (Potkal jsem takovýho na vojně.) To i ta ugrofinština je pak srozumitelnej jazyk.
  3. Iosifek

    Zmizelá Praha

    Zase jsem se poučil. Co jsou židovské hodiny. Židovské hodiny jdoucí pozpátku jsou známé i díky Apollinairově Pásmu: „Podoben Lazaru kterého světlo drtí Pozpátku točí se ručičky hodin v židovské čtvrti A ty couváš ve vlastním životě pomalu Jda na Hradčany nahoru a poslouchaje k večeru Jak v hospodách české písně zpívají.“ — G. Apollinaire: Pásmo. Překlad. K. Čapek https://cs.wikipedia.org/wiki/Maiselova_radnice
  4. Iosifek

    Pokec o hrách všeobecně

    A s tím se chystáš na suborbitální let, nebo až na orbitu?
  5. Iosifek

    AW - Krčma "U tankána"

    Mužík se ti postaral o spoustu volného času. Tak ať se ti daří. Je tu dobrý předpoklad, že se ti/nám, bude dařit lépe než těm mužíkům. Od sloučení EU/NA s RU jsem byl překvapenej mírou mužické xenofobie a šovinizmu. Po zrušení EU fóra jsem si chodil číst na RU fórum, než ho taky zrušili, abych byl v obraze.
  6. Iosifek

    AW - Krčma "U tankána"

    Hmm, tak to jsi na tom jako já. Na to pomůže jen kartáčník. Navrtá dírky a nacpe tam žíně nebo štětiny. I když, sežeň dnes kartáčníka. Ten jedinej, co jsem ho znal, byl slepej a už nežije. Jeho kamarád, taky kartáčník, sice asi žije, ale je taky slepej. To by člověk mohl dopadnout taky tak, že by měl hlavu holou, ale obočí hustší něž Brežněv a každej chup v jiný barvě. Ale zase kdybys jim poslal selfíčko, možná by ten ban přehodnotili. Stejně o tom určitě rozhoduje nějakej dědek, co si s Brežněvem vyměňoval francouzáky.
  7. Iosifek

    AW - Krčma "U tankána"

    Na čínký camo budeš potřbovat cop nebo culík. Když to pořádně stáhneš u hlavy, tak se ti zešikměj oči sami.
  8. Chlap potřebuje průkazové fotografie do pasu a tak zajde do nejbližšího fotoateliéru. Fotograf ho posadí na židli, upraví polohu, natočení na objektiv a držení hlavy, a povídá: "Neusmívejte se! Na fotografiích v cestovních dokladech Evropská unie zakazuje úsměv. Proto žádný «SÝR», ale zkuste říct «lejno»!" V ruském vězení sedí Kazach, Ázerbajdžánec a Bělorus. Kazach povídá Ázerbajdžánci: "Nemáš hlad?" - "Věru mám." Kazach si promluví s bacharem a za chvíli přinesou kuře. Ázerbajdžánec se nají. Bělorus ho varuje: "Kazach ti nic nedá zadarmo, určitě tě bude chtít přefiknout." - "Ale vždyť jsem se najedl, snad se ubráním." Po chvíli se zase ptá Kazach Ázerbajdžánce: "A nechceš pít?" - "Věru bych si dal." Kazach si zase promluví s hlídačem a za chvíli donesou pivo. Bělorus ho zase varuje: "On ti nic nedá zadarmo, určitě tě bude chtít přefiknout." - "Vždyť jsem se najedl i napil, sílu jsem načerpal, tak se určitě ubráním..." A vtom Kazach povídá: "Najedl ses, napil ses, sílu načerpal... Pojď sem! Podržíš mi Bělorusa..."
  9. To nic není, když je ti přes 60, to je teprv kontrolek. Úplná barevná hudba.
  10. Rosyjski T-62 dopancerzony z przodu przez polne kamienie tak zwanym pancerzem granitowo-bazaltowym. K tomu lze jen dodat, že ta "ERA" je asi výrobek fi. HELUZ. https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/463292-ruska-nouze-o-vojenskou-techniku-tanky-na-frontu-shaneji-po-muzeich?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
  11. To je fake. Tomu nevěřím, že je od nás. Češi nosí do pantoflí ponožky, to se přece všeobecně ví, nejlépe bílé.
  12. Iosifek

    AW - Krčma "U tankána"

    Díky předchozímu soustředěnému programu očkování byly pravé neštovice 8. května 1980 prohlášeny Světovou zdravotnickou organizací za zcela vymýcené. Plané neštovice (lat Varicella)? Bězná nemoc, na podzim to měli všecny tři má vnoučata. Nic na umření. Dokonce se na to dělají kamarádské zájezdy s dětmi, aby to chytli od těch nakažených a měli od toho pokoj. Horší je, že ten kdo je prodělal, tak zejména po 50 má šanci na pásový opar. Virus (varicella zoster), který způsobuje plané neštovice, ve skutečnosti nenápadně přečkává v nervových buňkách. A přijde-li „správný“ podnět, vrací se právě v podobě pásového oparu. Oboje sice honě svědí, ale o život nejde. Tak bych se nějakých "amerických neštovic" nebál. S tím ruským svěděním je to horší. Otevřeš prohlížeč, noviny, televizi a dokonce i když se podíváš v krámě do regálu, drbeš se nejdřív za jedním uchem, pak za druhým uchem, na hlavě, zatylku, mneš si oči. Vědeckej název to nemá, zato konec je v nedohlednu. Zdá se, že většina Rusů je na to imunní, tedy alespoň podle ruského vedení a novinářů. Škoda, že už nevysílá Rádio Jerevan.
  13. Iosifek

    AW - Krčma "U tankána"

    Tak přemejšlím, zda nedostanu taky ban, za to, že jsem AW odinstaloval. Nic, páč neexistuje. To je něco jako temná hmota a energie ve vesmíru. Tušíme, že by tam něco takového mělo být, ale nedokážeme to nijak změřit, pač to nereaguje s ničím co známe. Kdybys napsal " ruské svědění", tak to má dneska po celém světě kde kdo. Mnozí se drbou až do krve a nepomáhá to.
  14. Iosifek

    AW - Pomoc pro WOTkaře

    a) v PvP pokud se do určitého časového limitu nenajdou hráči, tak jsou oba týmy doplněny o booty. T1-2 je to celodenně, u ostatních je to určitě od 23.00h do 09.00h - poznáš to snadno, v bitvě zmáčkneš a držíš Ctrl (aktivace kurzoru), najedeš si v seznamu hráčů (pokud ho nemáš zakázaný v nastavení) na jméno hráče/hráčů. U hráče ti vyjede nabídka, kde ho můžeš přidat jako přítele nebo reportovat, kdežto u boota nic, boota nemůžeš reportovat, ani ho pozvat na chat b) pokud se chceš seznámit s mapami, tak máš možnost si založit tréningovou hru/bitvu, vybrat si konkrétní mapu z PvP, GO. Tam tě to pustí samotného na jak dlouho chceš. Můžeš se tam kochat panoramaty. PvE a Spec. Ops. tam nejsou, i když jsou mnohdy založeny na těchhle mapách taky. To se týká především Spec. Ops. Karibská krize, Kavkazký konflikt a dalších.
  15. Iosifek

    AW - Velitelé

    Trocho více o zapalování: Každý druh munice má jinou šanci na poškození modulů a šanci na zapálení. Nejenom druh můnice, ale i ráže té munice. AP 152mm zapallují, ale ne tak často jako HEAT (ty mají 200% bonus). Nejspolehlivěji ovšem zapalují PISH u Challiho T10 (140mm). Chce to tomu ovšem pomoct, vědět jak. CHallenger T10 do něho zelenou munici (PISH mají trochu větří penatraci, ale zapalují stejně jako HESH) + Sabrinu na poškozování modulů. Pak už jen vědět kam tanky střílet, ale taky to, že čím je ten tan blíže, tím je šance na poškození modulů větší a čím je dál. tak se šance na poškození modulů a zapálení snižuje. U Challiho to není problém být blízko, stejně má nejkřivější dělo ve hře, tak co je dál jak 150mm, netrefí. Horší to má TD Wilk s PELE, pancíř skoro žádnej. Kvůli němu to poškozování modulu snížili se vzdáleností, tak jak průbojnost AP munice. Každá munice má jiné místa kde probíjí. Zelená munice obecně ignoruje skoro úhel dopadu. Kam střílet s Challim? Jak píšu, zblízka, každej tank je "lechtivej" někde jinde. (návod je na vozidla tieru 10) Nechá se to najít tak, že na tank vysřelím cíleně na určité místo, objeví se mě tam ikonka poškozené munice, jedno jestli červená nebo žlutá, tak vím, že tam by se měl asi dát zapálit. Tak příště budu střílet do tohohle místa. Když se mě tam nic neobjeví, tak vím že tudy cesta nevede. Zkusím to příště jinam. Armata t-15, do levého nebo pravého horního růžku věže. Akorát má bezosádkovou věž, posílili ji kroužek , tak je to buď zapálení, nebo minimální poškození. 50% šance Leopard, do předního plátu vedle přeního pravého kolečka (z pohledu střelce), když si šířkově rozdělím přední plát na 4 díly, tak do 1/4 od kolečka a na výšku plátu do středu. Merkava, ta je čelně zelenejma neprostřelitelná, ale stačí když se pootočí o 15°-20° na jednu nebo druhou stranu. Tím ukáže trojůhelníkovou hranu, která se táhne vrchem od přeního kolečka nad "blatníkem" k věži. Tam hoří. Z boku nabo zezadu je to kdekoli, tady jde o to, kam ji střílet, když je čelně. 50% šance Armata 14 a ruské tanky, z boku, z bízka kolmo k boku tanku, na střed tanku přes pásy na vanu. Ta kolmost je tam důležitá, zapředu nejde zapalít a zezadu je to nespolehlivé. 50% šance Challi a XM1A3, čelně je problém je s PISH vůbec prostřelit, a zapálit čelně nejdou. (Challiho střílím na dno řidičova průzoru, XM, na přední plát ke kolečku na oranžovou) 0% Ostatní MBT prémiáky, to si chce odzkoušet, často je to podobné jako s Leošem. Objekt 490, čelně na pravou stranu vany 50% A u "plechovek"? Tam podle toho, kde mají motor. Většinou u klasických kolovích TD na přední haupnu. Chce to vědět kam mířit, dat si na tom záležet, nepospíchat. Challi dlouho nabíjí, tak si může dát načas se střelbou. Ješ tě je d§ležité, jak jso tanky výškově posazené. Pokud jsem i jen 1m nad tankem, tak čelně prostřelím cokoli, změní se mě úhel dopadu a i ty netvrdší tanky jsou náhle zelené. (to je důvod toho, proč v Pyžamu dávají okna raketanma takovou sodu i Objektu 490. Když přeje štěstěna a RNG, tak může být s Challim úspěšnost zapálení i skoro 50% z vypálenách střel. Jen matně si vzpomínám, že jsem měl na cca 64 střel cca 68K dmg a počet zapálených tanků cca 31. (3 kap. Apokalipsy) Možná z toho je tady na fóru někde screen. Jedno úskalí při zapalování a výbuchu munice. Pokud v PvE bude boot tak blízko, že vás výbuch počkodí (nepoškodí spoluhráče a le jen střelce co zapálil) tak pokud to hude 3x za hru, bude te penalicování za střelbu do vlastních. Jako je to v PvP a GO. Nedostanete za tu hru base expe. Ten počet sřel je i s kulometem na pěchotu. Takže účinnost zapálení je tak cca 1/3:
×
×
  • Create New...