Jump to content

AW - Ve vývoji: Změny v pohyblivosti a stojany s připravenou municí


Ashadak

Recommended Posts

Velitelé!

 

V předchozích článcích našeho vývojářského deníčku jsme se věnovali bitevním tankům, obrněným vozidlům, stíhačům, a také jsme zmínili o změnách stabilizace, pohyblivosti a takzvaných stojanů s připravenou municí(Ready Rack – alternativa k zásobníkům). To vše bude součástí aktualizace 0.22.

 

polygon_small.png

 

Dnes se podíváme ještě jednou na pohyblivost a „Ready Racky“.

 

Pohyblivost vozidel

 

Pohyblivost je jednou ze tří nejvýznamnějších a nejdůležitějších vlastností vozidel a jde v ruku v ruce s palebnou silou a ochranou. V Armored Warfare jde o veličinu stejně důležitou jako v reálném životě. Aby byla pohyblivost vozidel realističtější, zavádíme několik změn stávajícího modelu. Po zavedení aktualizace 0.22 se můžete těšit na autentičtější chování a odezvu řízení, dle typu a konstrukce pohybového ústrojí. Jedním z nejdůležitějších prvků ovlivňujícího chování vozidla bude typ motoru. V krátkosti:

  • Vozidla poháněná naftovým motorem velmi dobře zrychlují k dosažení střední rychlosti (obvykle kolem 30-40 km / h), zrychlení na maximální rychlost však nějakou dobu trvá. To se dotkne především sovětských tanků, německých leopardů a mnoha lehkých tanků.
  • Vozidla poháněná turbínou budou zrychlovat od nuly do středních rychlostí znatelně pomaleji, ale zase budou lépe zrychlovat při vyšších a maximálních rychlostech(řada Abrams a T-80).

Tyto změny budou mít významný dopad na chování každého vozidla – u některých typů dokonce dostane hráč možnost volby mezi turbínovým a naftovým motorem.

 

Na zrychlení vozidla bude mít také vliv poměr výkonu a váhy - lehčí vozidlo s výkonným motorem bude mnohem lépe zrychlovat. Výkon motoru bude hrát důležitější roli a jeho výměna za silnější verzi bude cítit mnohem víc.

 

Další změna se týká poškozených motorů - v současné době má vozidlo s poškozeným motorem problémy s jízdou v kopcovitém terénu. Kvůli poklesu výkonu často nevyjedete ani menší kopeček a stáváte se tak snadnou kořistí. Od aktualizace 0.22 se s tím už nesetkáte. Vždycky zbude dost výkonu na ústup do bezpečí.

 

A v neposlední řadě plánujeme zlepšit zvukový projev pohonných jednotek v záběru při překonávání překážek. Zatížený motor, který se pokouší vytlačit 50-ti tunový monstrum přes překážku, by se měl umět ozvat.

 

Když už mluvíme o překážkách - zlepšíme také interakci různých vozidel s povrchem. Na zimních mapách budou mít tanky tendenci jít do smyku a jízda v terénu se u některých vozidel výrazně ztíží. Tím chceme představit nový herní prvek - hráči, kteří znají mapy jako své boty, budou mít zjevnou výhodu oproti těm, kteří nevědí, která bije. Jde zkrátka o to, kam jezdit, aby se maximalizoval potenciál daného vozidla. Nejvíce změny pocítíte u bitevních tanků, lehčí vozidla(AFV) zůstanou i nadále velmi pohyblivá při jízdě v měkkém, bahnitém terénu. Přechod mezi různými povrchy se stane více realističtější - v minulosti změna typu terénu způsobila, že vozidlo okamžitě ztratilo rychlost. Tento přechod bude nyní mnohem plynulejší.

 

A konečně, jízda ve vodě bude také vypadat jinak - čím hlubší bude voda, tím vozidlo víc zpomalí. Naopak jízda v mělké vodě výrazně pohyblivost neovlivní.

 

Změny se dotknou i kolových vozidel. Mnoho z nich bude reagovat lépe na ovládání, což usnadní pohyb a jízdu mezi překážkami.

 

Naším hlavním cílem je představit zajímavější herní prvky, zvýšit rozmanitost hry a klást větší důraz na vhodnou volbu modulů.

 

Ready Rack

 

Ready Rack je označení pro stojan s připravenou municí, který je umístěn v blízkosti zbraně. To umožňuje nabíječi zkrátit čas nabíjení. Je to velmi užitečné řešení. Bohužel ale většina konstrukcí věží neumožní umístit stojany s velkým počtem munice, a proto se po vyčerpání zásob, proces nabíjení výrazně zpomalí.

 

Teď se pojďme podívat na změny, které nás čekají:

  • stojan má omezenou kapacitu(obdobně jako zásobník).
  • dokud je ve stojanu munice, bude rychlost střelby opravdu vysoká.
  • kdykoliv vystřelíte bude se každých pár sekund stojan automaticky doplňovat. Na rozdíl od zásobníků nepůjde stojan předběžně doplnit stisknutím klávesy „C“.
  • každý výstřel zresetuje časovač doplnění stojanu. Nabíječ nemůže nabíjet zbraň a stojan současně.
  • pokud je stojan prázdný bude nabíječ nabíjet zbraň ze zásob ve vozidle a to bude mít negativní dopad na nabíjecí čas.

Jinými slovy, budeme mít dva rozdílné nabíjecí časy:

  • nabíjecí čas zbraně(například 2 vteřiny)
  • nabíjecí čas stojanu(například 5 vteřin) - dokud jsou ve stojanu náboje, můžete střílet každé 2 vteřiny. Když střílet nebudete, tak nabíječ začne doplňovat stojan každých 5 sekund. Jakmile bude stojan zcela prázdný, nabíječ bude nabíjet zbraň přímo a vozidlo bude střílet každých 5 sekund. Pokud přestanete střílet tak se začne dobíjet prázdný stojan a vy budete schopni střílet rychleji po jeho doplnění.

Poznámka:

  • Dobu nabíjení stojanu ovlivňují jakékoliv bonusy, které ovlivňují standardní dobu nabíjení(například schopnosti nabíječe)
  • Pokud změníte typ munice, stojan se vyprázdní úplně a začne se nabíjet od začátku

Stojanem budou v aktualizaci 0.22 vybavena tato vozidla:

  • LAV-600
  • Centauro 105
  • Centauro 120
  • AMX-10 RCR
  • Stingray 1
  • Stingray 2
  • Merkava 2D
  • XM1A3 (120 mm dělo)

Samozřejmě, nebudou poslední.

 

Tak co vy na to? Uvidíme na bojišti!

Link to comment
Share on other sites

před 1 minutou, Badysak napsal:

Není ready rack proti filozofii abramsů oddělená munice pro bezpečnost posádky?

To určitě je, proto se s tím uvažovalo převážně u podpůrných vozidel, Merkava je obranný stroj a u XM1A3 netuším, třeba se s tím u 120 mm počítalo.

Link to comment
Share on other sites

Co jsem viděl vnitřek abramsu na netu tak tam zase tolik místa není, aby tam byla munice ve volné prostoru to by museli předělat celý vnitřek. Je to pořád 120mm a muničák má nabíječ hned za zády leda, že to je myšleno jako starý 40mm protiletecký Bofors kde se dávala munice zezhora do takového otevřeného zásobníku.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...