Přejít na obsah

AW - Akce měsíce - průzkumná vozidla, větev SPHINX


MegaVydra

Recommended Posts

Akce měsíce - průzkumná vozidla větevi SPHINX

 

Velitelé!


Tento měsíc  je věnován lehkým průzkumným vozům v Armored Warfare, konkrétně větvi SPHINX.

 

p.s obrázky jsem nevkládal přijde mi to zbytečné, kdyžtak tady je zdroj, a překlad je taky volnější :p

 

 https://aw.my.com/en/forum/showthread.php?159625-Branch-of-the-Month-–-Force-Recon

 

Obrněný průzkum je stejně starý jako samotná obrněná vozidla. První obrněné vozy nebyly dřevěné vozy, ale automobily vybavené pancéřováním, které používaly jak pro podpůrnou palbu, tak pro průzkum před nepřátelskou pěchotou a informovali nepřátelských pohybech.


Zatímco byly během Velké války nesmírně populární, první obrněné automobily také trpěly řadou problémů. Byly těžké, těžkopádné a vzhledem k jejich špatnému poměru výkonu k hmotnosti a tlaku na zemi (veškerá hmotnost byla přenášena na zem pouze jejich - často úzkými - pneumatikami), byly zcela bez použití silnic nebo jiných tvrdých povrchů.

 

Po skončení první světové války zůstalo ladem hodně průzkumné (koneckonců byly mnohem levnější, než jejich pásové protějšky), ale jejich omezení donutilo návrháře hledat vhodnější řešení pro obrněné průzkumníky. Mezi válkami a během druhé světové války byl návrh obrněného průzkumu rozdělen do několika výrazných směrů:

 

Lehké obrněné automobily

 obrněné automobily  byly obecně poměrně těžkopádné. Jedním z požadavků bylo, aby byly menší, mnohem rychlejší a lehce vyzbrojené a obrněné. Lehké obrněné automobily zřídkakdy nesly něco těžší než kulomet, ale jejich rychlost je často zachraňovala před nepřátelskou palbou , aby mohly hlásit své poznatky a přežít další den. Samozřejmě, "lehké" je zde relativní výraz - německý SdKfz.222 vážil asi 4 tuny. "Rychle" je také relativní termín - maximální rychlost jízdy byla kolem 80 km / h. Nicméně tato vozidla byla účinná, levná na výrobu a dělala svou práci dobře - celá kategorie zůstala po válce a postupně se vyvinula do moderních skautů.

 

Těžká obrněná auta

to je opačný konec evoluce obrněných vozů. Velké vojenské pancéřové automobily byly typicky čtyřkolové, ale vzhledem k tomu, že návrháři vozidel přidali více pancíře, museli také přidat další kola, aby udržovaly tlak na zem. Obrněné vozy postupně nejprve dostaly tři nápravy a později i čtyři. Americký M8 greyhound nebo německý SdKfz.234 byl typickým příkladem. Puma vážila asi 10 tun a měla dostatečně tlustý pancíř a dost zbraní, které byla dost velká na to, aby soupeřila s lehkými tanky. Levnější lehká vozidla určená pro silnice. Tato kategorie není dnes běžná, protože po válce zanikla - tato vozidla byla zranitelná a zároveň příliš často těžká, aby se vyhnula nepřátelské palbě. O několik let později by se znovuzrodili jako těžké IFV a vozy na podporu palby (do určité míry).

 

Tankettes  " nevím jak přeložit ? 

Tankettes byly meziválečným slepým vývojem vozidel. Drobné pásové vozy pro jednoho nebo dva vojáky, které nabízejí základní zabezpečení proti palbě ručních palných zbraní a byly většinou vyzbrojeny pouze kulomety. Jejich jedinou výhodou bylo, že byly levné, ale jejich bojová hodnota byla zanedbatelná a jejich posádky je často nenáviděly se zápalem. Tato třída vozidel nepřežila první rok války. Pouze poláci je používali s určitým úspěchem, ale po roce 1940 byli většinou zařazeni do výcviku pro posádku. Linie mezi lehkými a nejlehčími tanky je často rozmazaná - zatímco mnozí z nich většinou představují, že polský TKS je perfektním zástupcem, německý tank Panzer I byl v podstatě tank.

 

Lehké tanky

nejvyšší obrněný průzkumníci, třída lehkých tanků zažila svůj rozkvět ve druhé světové válce. Byly rychlejší než střední tanky, ale lehce obrněné. Postupně se vyvíjely z tanků, byly starší (často předválečné)  nebo byly nově navrženy během války konkrétně jako průzkumové. Lekhé tanky byly poměrně situační - často byly poměrně rychlé (i když první válečné lehké tanky, takový jako francouzské, byli obecně dobře vyzbrojeni pro svou třídu, ale také málo vyzbrojené a pomalé), a poměrně zranitelný k téměř všemu  většímu než pušky - zvláště protitankové pušky (velmi běžné v sovětském svazu) a těžké kulomety. Lehké tanky by mohly být velmi účinné proti pěchotním formacím bez protitankového vybavení (typické pro vzdálené východní válčiště), ale až do konce války byly obecně zastaralé.

 

Halftraky  polopásy

polopásy byly dalším slepým koncem evoluce obrněných vozidel. Původně měly kombinovat schopnosti off-road průzkumných vozidel s rychlostí auta, ale ve skutečnosti byly pomalé a obtížně opravitelné. Nejslavnějšími uživateli byli Němci a samozřejmě Američané, ale také Německo vyvinulo několik variant scout a podpory palby. Polopásy zmizely s koncem války a většina kusů používaných po válce byla prostě z amerických nadbytečných zásob. Konečně jediný stát, který po válce aktivně vyvíjel a používal polopás, byl Československo se svou OT-810 (zdokonalenou verzí německého halftraku), který se s ním nijak nelišil.

 

Druhá světová válka otřásla základy světa. Za pět let se technologie vyvíjela i za nejdivočejšími sny předválečných taktiků: kde byly před válkou vrtule a jedno křídlo u letadel, za šest let později už bojovaly s některými s nejvýkonnějšími proudovými letadly, které byly kdy postaveny. Takový divoký vývoj se přirozeně odehrával ve všech vojenských oborech, včetně lehkých obrněných vozidel.


Na konci války  by průzkum spadal do dvou kategorií vozidel, obojí obsažených v Armored Warfare:

 

Lehké tanky
Obrněné bojové vozy

 

Historie a vývoj obou tříd jsou podrobně popsány v denících vývojářů, které jsou uvedeny výše, navštivte jejich další informace.
Armored Warfare obsahuje několik lehkých průzkumných větví. Od 1. ledna do 31. ledna 2018 bude jeden z nich k dispozici s výraznými slevami na kreditu

 

sleva 35 %

XM800T Tier 3 AFV

M113 ACAV Tier 4 TD

VBL TOW Tier 5 AFV

FV721 Fox Tier 6 AFV

 

sleva 25 %
VBL INGWE Tier 7 AFV 

VBR Tier 8 AFV

 

sleva 20 %

CRAB Tier 9 AFV 

 

sleva 15%
SPHINX Tier 10 AFV 

 

V Armored Warfare je mnoho z těchto vozidel (konkrétně AFV) věnováno skautům. Skauting je proces, kdy se hráč pokouší najít nepřátele, se kterými se jeho spojenci musí vyrovnat. AFVs jsou pro tento účel velmi vhodné - ve skutečnosti byly speciálně představeny pro Armored Warfare, aby tuto roli plnili. Existují v podstatě dva druhy skautingů - nebo, jak se někdy nazývá, spottování.

 

Aktívne spotting, kde vozidlo používá svou rychlost k odhalení nepřítele a zároveň se vyhýbá palbě.
Pasivní  spotting, kdy se vozidlo pokouší zůstat skryto co nejdéle nepříteli.

 

Zatímco třída LT je vhodná pro aktivní spotting, AFVs excelují v obou - ve skutečnosti je spotting jejich primárním účelem. Lehké AFV jsou nejlépší při pasivním spottování (zůstávají skryté za křovinami), těžké AFV jsou nejlepší při aktivním průzkumu - pouze lehké tanky se přiblíží. Pozorování  " spotování" je složitý proces a doporučíme si přečíst si následující články, abyste se o něm dozvěděli:

 

Deník pro vývojáře - obrněné bojové vozy
Deník pro vývojáře - pozorování

 

Opravdu zvládnout třídu AFV vyžaduje trpělivost a zkušenosti s hrou a spoustu praxe - odměnou je zničení asi nejvíce frustrující třída vozidel, kterou můžete porazit. Je to tedy správná volba pro hráče, kteří skutečně chtějí, aby  je ostatní hráči nenáviděli, extrémně zkušený hráč v AFV je možná nejtěžší druh soupeře v celé hře.


Uvidíme se na bojišti!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Načítání
×
×
  • Vytvořit...