Jump to content

AW - VBL


MegaVydra

Recommended Posts

Panhard VBL

pic_PanhardVBL.png

 

Přeložil Saintanwar

Francouzské lehké obrněné vozidlo VBL je s dalekým dohledem a dobrý maskováním výborným průzkumníkem a hledačem cílů. Můžete volit mezi věží s automatickým 30mm kanónem nebo věží s odpalovačem raket.

n_armor.png
HP: 875
Korba: 11/11/9 Ocel
- mod. (AP/HE/SC) 1,00/1,00/1,00

AP 11/11/9
HE 11/11/9
SC 11/11/9

Věž: 9/9/9 Ocel
- mod. (AP/HE/SC) 1,00/1,00/1,00

AP 9/9/9
HE 9/9/9
SC 9/9/9

n_firepower.png
Alpha DPM: 6 410
Max. poškození: AP/HEI/ATGM - 37/50/272
Max. penetrace (mm): AP/HEI/ATGM - 120/11/668
Deprese: -13,0° / -15,0°
Rychlost otáčení věže: 63,60 °/s
Rychlost nabíjení (sek.): AP/HEI/ATGM - 6,00/6,00/24,00
Rychlost nabíjení - salvo (sek.): ATGM - 2,00
Max. odchylka: 0,12°
Rychlost zaměření (sek.): AP/HEI/ATGM - 2,50/2,50/1,50
Munice zásobník: AP/HEI - 45, ATGM - 4
Munice celkem: AP/HEI - 900, ATGM - 30

Kanón 20mm Rh202 Automat
■ API DM-43A1
■ APDS DM-63
■ HEI DM-51A2
■ HEI DM-81
■ HE DM-101

Raketomety 127mm ALRRT-4M INGWE ATGM
■ ATGM ZT3 Ingwe

n_mobility.png
Maximální rychlost: 90,00 km/h
z 0km/h na 32km/h: 2,55 (2,10) sekund
XDT 3T Diesel (2,55 s)
M14 TCI Diesel (2,10 s)
Improved Power Steering (Increases wheeled vehicle turning speedy by 15%)

n_utility.png
Kamufláž: 0,4433
Dohled: 520,00 m

n_technology.png
MIRA Thermal Sight (Increases effectiveness of spotting through foliage by 30%)
Day/Night Observation Scope (Increases the view range of the vehicle by 40m)
Reconnaissance Package (Improves base capture rate by 10%, increase view range of the vehicle by 80m while stopped)

n_proven.png
Mk. 3 Enhanced Sight Interface
Portrét VBL


n_history.png
Vývoj francouzského VBL (Véhicule Blindé Léger), známé také jako Panhard VBL, začal už v roce 1978, kdy francouzská armáda specifikovala požadavky na nové lehké průzkumné a protitankové vozidlo. Sériová výroba začala v roce 1985 a vyrábí se v různých konfiguracích.
Dvoumístné (třímístné - protitanková verze) vozidlo má motor umístěný v přední části korby a posádku v zadní části. Pohon zajišťuje 4válcový turbo-dieselový motor Peugot XD3T o výkonu 95hp, který dosáhne maximální rychlosti 95 km/h a dojezdem 500 km (s přídavnými nádržemi 1000 km). Vozidlo je plně obojživelné. Pohyb ve vodě obstarávají lodní šrouby umístěné na zádi rychlostí 5,4 km/h. Všechna okna čelní i boční jsou vyrobeny z neprůstřelného skla. Standardním vybavením vozidla je centrální systém dohušťování kol.
Vyzbrojen může být odplalovacím zařízením PTŘS středního dosahu MILAN, kanónem ráže 20mm či věžičkou s kulomety ráží 7,62 a 12,7 mm. Existují i různé velitelské a průzkumné verze.
VBL bylo nasazeno v mnoha mírových operacích, zejména v Bosně, Libanonu, Somálsku a Kosovu. Kromě francouzské armády je používán ozbrojenými silami Beninu, Botswany, Džibuti, Gagonu, Gruzie, Indonésie, Kamerunu, Kataru, Kuvajtu, Mexika, Nigeru, Nigérie, Ománu, Portugalska, Rwandy, Řecka, Saundské Arábie, Senegalu, Spojených arabských emirátů, Srbska a Toga.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...