Jump to content

Recommended Posts

Posted

Panhard VBL

pic_PanhardVBL.png

 

Přeložil Saintanwar

Francouzské lehké obrněné vozidlo VBL je s dalekým dohledem a dobrý maskováním výborným průzkumníkem a hledačem cílů. Můžete volit mezi věží s automatickým 30mm kanónem nebo věží s odpalovačem raket.

n_armor.png
HP: 875
Korba: 11/11/9 Ocel
- mod. (AP/HE/SC) 1,00/1,00/1,00

AP 11/11/9
HE 11/11/9
SC 11/11/9

Věž: 9/9/9 Ocel
- mod. (AP/HE/SC) 1,00/1,00/1,00

AP 9/9/9
HE 9/9/9
SC 9/9/9

n_firepower.png
Alpha DPM: 6 410
Max. poškození: AP/HEI/ATGM - 37/50/272
Max. penetrace (mm): AP/HEI/ATGM - 120/11/668
Deprese: -13,0° / -15,0°
Rychlost otáčení věže: 63,60 °/s
Rychlost nabíjení (sek.): AP/HEI/ATGM - 6,00/6,00/24,00
Rychlost nabíjení - salvo (sek.): ATGM - 2,00
Max. odchylka: 0,12°
Rychlost zaměření (sek.): AP/HEI/ATGM - 2,50/2,50/1,50
Munice zásobník: AP/HEI - 45, ATGM - 4
Munice celkem: AP/HEI - 900, ATGM - 30

Kanón 20mm Rh202 Automat
■ API DM-43A1
■ APDS DM-63
■ HEI DM-51A2
■ HEI DM-81
■ HE DM-101

Raketomety 127mm ALRRT-4M INGWE ATGM
■ ATGM ZT3 Ingwe

n_mobility.png
Maximální rychlost: 90,00 km/h
z 0km/h na 32km/h: 2,55 (2,10) sekund
XDT 3T Diesel (2,55 s)
M14 TCI Diesel (2,10 s)
Improved Power Steering (Increases wheeled vehicle turning speedy by 15%)

n_utility.png
Kamufláž: 0,4433
Dohled: 520,00 m

n_technology.png
MIRA Thermal Sight (Increases effectiveness of spotting through foliage by 30%)
Day/Night Observation Scope (Increases the view range of the vehicle by 40m)
Reconnaissance Package (Improves base capture rate by 10%, increase view range of the vehicle by 80m while stopped)

n_proven.png
Mk. 3 Enhanced Sight Interface
Portrét VBL


n_history.png
Vývoj francouzského VBL (Véhicule Blindé Léger), známé také jako Panhard VBL, začal už v roce 1978, kdy francouzská armáda specifikovala požadavky na nové lehké průzkumné a protitankové vozidlo. Sériová výroba začala v roce 1985 a vyrábí se v různých konfiguracích.
Dvoumístné (třímístné - protitanková verze) vozidlo má motor umístěný v přední části korby a posádku v zadní části. Pohon zajišťuje 4válcový turbo-dieselový motor Peugot XD3T o výkonu 95hp, který dosáhne maximální rychlosti 95 km/h a dojezdem 500 km (s přídavnými nádržemi 1000 km). Vozidlo je plně obojživelné. Pohyb ve vodě obstarávají lodní šrouby umístěné na zádi rychlostí 5,4 km/h. Všechna okna čelní i boční jsou vyrobeny z neprůstřelného skla. Standardním vybavením vozidla je centrální systém dohušťování kol.
Vyzbrojen může být odplalovacím zařízením PTŘS středního dosahu MILAN, kanónem ráže 20mm či věžičkou s kulomety ráží 7,62 a 12,7 mm. Existují i různé velitelské a průzkumné verze.
VBL bylo nasazeno v mnoha mírových operacích, zejména v Bosně, Libanonu, Somálsku a Kosovu. Kromě francouzské armády je používán ozbrojenými silami Beninu, Botswany, Džibuti, Gagonu, Gruzie, Indonésie, Kamerunu, Kataru, Kuvajtu, Mexika, Nigeru, Nigérie, Ománu, Portugalska, Rwandy, Řecka, Saundské Arábie, Senegalu, Spojených arabských emirátů, Srbska a Toga.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...