Přejít na obsah

BMP-1


MegaVydra

Recommended Posts

BMP-1

pic_BMP-1.png

 

Přeložil Saintanwar

Sovětské bojové vozidlo pěchoty BMP-1 (v ČSLA známé jako BVP-1) lze využívat nejen jako hledače cílů, ale i zdatného odstřelovače. Na 3. tieru má ve srovnání s ostatními AFV nejvyšší HP, avšak nejnižší DPM.

n_armor.png
HP: 875
Korba: 18/7/5 Ocel
- mod. (AP/HE/SC) 1,00/1,00/1,00

AP 18/7/5
HE 18/7/5
SC 18/7/5

Věž: 23/23/13 Ocel
- mod. (AP/HE/SC) 1,00/1,00/1,00

AP 23/23/13
HE 23/23/13
SC 23/23/13

n_firepower.png
Alpha DPM: 2 821
Max. poškození: HE/HEAT - 333/313
Max. penetrace (mm): HE/HEAT - 15/187
Deprese: -2,0° / -3,0°
Rychlost otáčení věže: 36,20 °/s
Rychlost nabíjení (sek.): 6,06
Max. odchylka: 0,13°
Rychlost zaměření (sek.): 2,80
Munice zásobník: 1
Munice celkem: ?

Kanón 73mm 2A28 Smoothbore
■ HE OG-15V
■ HE OG-15VM
■ HEAT PG-15V
■ HEAT PG-15N
■ HEAT PG-19

n_mobility.png
Maximální rychlost: 54,00 km/h
z 0km/h na 32km/h: 2,60 (2,15) sekund
UTD-20 6-Cyl. Diesel (2,60 s)
UTD-23 6-Cyl Diesel (2,43 s)
UTD-29 10-Cyl. Diesel (2,15 s)
Improved Drive Sprocket (Improves the vehicle's acceleration on soft or difficult terrain up to a maximum of 5%)

n_utility.png
Kamufláž: 0,27
Dohled: 425,00 m

n_technology.png
1PN22M2 Gunner Sight (Improves overall accuracy by 7%)
DKRM Rangefinder (Improves overall accuracy by 7%)
Troop Compartment (Improves base capture rate by 25%, increases view range of vehicle by 40m when stopped)

n_proven.png
Mk. 1 Improved Spall Liner


n_history.png
Bojové vozidlo pěchoty BMP-1 bylo vyvinuto počátkem 60. let jako náhrada za pásový obrněný transportér BTR-50P. Sériová výroba se rozběhla v roce 1965 stalo se prvním vozidlem této kategorie na světě, což vyvolalo obavy členů NATO. Západní konkurence měla mnohem slabší pancéřování a pouze kulometnou výzbroj, zatímco BMP-1 mělo 73mm kanón a odpalovací zařízení PTŘS. V polovině 70. let jej nahradil vzhledově podobný BMP-2. V Československu byl BMP-1 vyráběn v licenci po úpravách pod označením BVP-1. V Polsku neslo bojové vozidlo pěchoty označení BVVP.
Korba má ostře zahrocené čelo s téměř vodorovným žebrováným horním šikmým pancířem. Řidič sedí vlevé přední části korby a za ním se nachází velitel. Motor UTD-20 o výkonu 300hp dosáhne 80 km/h s dojezdovou vzdáleností 500 km. Transportér je plně obojživelný a ve vodě se dokáže díky pasům pohybovat rychlostí až 7 km/h. Před vjezdem do vody je na čele korby vztyčen vlnolam a jsou spuštěna odsávací čerpadla.
BMP-1 je vyzbrojen kanónem 2A28 ráže 73mm se 40ti náboji a dostřelem 1 300m, spřažený s kulometem PKT ráže 7,62mm, pro který je k dispozici 2 000 nábojů, a raketometem PTŘS pro střelu 9M14 Majlutka/AT-3 Sagger (4 rakety).
Kromě sovětské armády (resp. ruské) jím byly či stále jsou vyzbrojeny i státy jako Afghánistán, Alžírsko, Angola, Bulharsko, Česko (Československo, BVP-1), Čína, Egypt, Etiopie, Finsko, Indie, Írán, Irák, Jemen, Jordánsko, KLDR, Kuba, Libye, Maďarsko, Mongolsko, Polsko, Rumunsko, Slovensko (BVP-1), Sýrie, Srí Lanka, Švédsko či Ukrajina. Vyrobena byla řada verzí: BMP-1F (maďarský průzkumník), BMP-1K/-1K3/-1PK (velitelské vozidla), BMP-1P (modifikace pro PTŘS 9M113 Konkurs/AT-5 Spandrel), BMP-1PG (jako 1P, navíc s 30mm granátometem), BRM-1 (průzkumné vozidlo s novou věží), BRM-1K (velitelské obrněné průzkumné vozidlo), BREM-1/-4 (vyprošťovací vozidla), BMP-1KŠM (velitelsko-štábní vozidlo jen s kulometem), PRP-3 (průzkumné vozidlo s radiolokátorem), IRM (ženijní průzkumné vozidlo) a BMP-P00 (vycviková varianta bez věže se zvýšenou korbou).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Načítání
×
×
  • Vytvořit...