MegaVydra Posted August 14, 2017 Posted August 14, 2017 BMP-1 Přeložil Saintanwar Sovětské bojové vozidlo pěchoty BMP-1 (v ČSLA známé jako BVP-1) lze využívat nejen jako hledače cílů, ale i zdatného odstřelovače. Na 3. tieru má ve srovnání s ostatními AFV nejvyšší HP, avšak nejnižší DPM.HP: 875Korba: 18/7/5 Ocel- mod. (AP/HE/SC) 1,00/1,00/1,00 AP 18/7/5HE 18/7/5SC 18/7/5 Věž: 23/23/13 Ocel- mod. (AP/HE/SC) 1,00/1,00/1,00 AP 23/23/13HE 23/23/13SC 23/23/13 Alpha DPM: 2 821Max. poškození: HE/HEAT - 333/313Max. penetrace (mm): HE/HEAT - 15/187Deprese: -2,0° / -3,0°Rychlost otáčení věže: 36,20 °/sRychlost nabíjení (sek.): 6,06Max. odchylka: 0,13°Rychlost zaměření (sek.): 2,80Munice zásobník: 1Munice celkem: ?Kanón 73mm 2A28 Smoothbore■ HE OG-15V■ HE OG-15VM■ HEAT PG-15V■ HEAT PG-15N■ HEAT PG-19Maximální rychlost: 54,00 km/hz 0km/h na 32km/h: 2,60 (2,15) sekundUTD-20 6-Cyl. Diesel (2,60 s)UTD-23 6-Cyl Diesel (2,43 s)UTD-29 10-Cyl. Diesel (2,15 s)Improved Drive Sprocket (Improves the vehicle's acceleration on soft or difficult terrain up to a maximum of 5%)Kamufláž: 0,27Dohled: 425,00 m1PN22M2 Gunner Sight (Improves overall accuracy by 7%)DKRM Rangefinder (Improves overall accuracy by 7%)Troop Compartment (Improves base capture rate by 25%, increases view range of vehicle by 40m when stopped)Mk. 1 Improved Spall LinerBojové vozidlo pěchoty BMP-1 bylo vyvinuto počátkem 60. let jako náhrada za pásový obrněný transportér BTR-50P. Sériová výroba se rozběhla v roce 1965 stalo se prvním vozidlem této kategorie na světě, což vyvolalo obavy členů NATO. Západní konkurence měla mnohem slabší pancéřování a pouze kulometnou výzbroj, zatímco BMP-1 mělo 73mm kanón a odpalovací zařízení PTŘS. V polovině 70. let jej nahradil vzhledově podobný BMP-2. V Československu byl BMP-1 vyráběn v licenci po úpravách pod označením BVP-1. V Polsku neslo bojové vozidlo pěchoty označení BVVP.Korba má ostře zahrocené čelo s téměř vodorovným žebrováným horním šikmým pancířem. Řidič sedí vlevé přední části korby a za ním se nachází velitel. Motor UTD-20 o výkonu 300hp dosáhne 80 km/h s dojezdovou vzdáleností 500 km. Transportér je plně obojživelný a ve vodě se dokáže díky pasům pohybovat rychlostí až 7 km/h. Před vjezdem do vody je na čele korby vztyčen vlnolam a jsou spuštěna odsávací čerpadla.BMP-1 je vyzbrojen kanónem 2A28 ráže 73mm se 40ti náboji a dostřelem 1 300m, spřažený s kulometem PKT ráže 7,62mm, pro který je k dispozici 2 000 nábojů, a raketometem PTŘS pro střelu 9M14 Majlutka/AT-3 Sagger (4 rakety).Kromě sovětské armády (resp. ruské) jím byly či stále jsou vyzbrojeny i státy jako Afghánistán, Alžírsko, Angola, Bulharsko, Česko (Československo, BVP-1), Čína, Egypt, Etiopie, Finsko, Indie, Írán, Irák, Jemen, Jordánsko, KLDR, Kuba, Libye, Maďarsko, Mongolsko, Polsko, Rumunsko, Slovensko (BVP-1), Sýrie, Srí Lanka, Švédsko či Ukrajina. Vyrobena byla řada verzí: BMP-1F (maďarský průzkumník), BMP-1K/-1K3/-1PK (velitelské vozidla), BMP-1P (modifikace pro PTŘS 9M113 Konkurs/AT-5 Spandrel), BMP-1PG (jako 1P, navíc s 30mm granátometem), BRM-1 (průzkumné vozidlo s novou věží), BRM-1K (velitelské obrněné průzkumné vozidlo), BREM-1/-4 (vyprošťovací vozidla), BMP-1KŠM (velitelsko-štábní vozidlo jen s kulometem), PRP-3 (průzkumné vozidlo s radiolokátorem), IRM (ženijní průzkumné vozidlo) a BMP-P00 (vycviková varianta bez věže se zvýšenou korbou). Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.