Jump to content

AW - Vývojárov zápisník - Update 0.21


MegaVydra

Recommended Posts

Překlad od RoboZilina ;)

 

Ahoj, tankisti. Moje meno je Dmitry Tabakov a som Tvorivý Producent Armored Warfare. Rád by som vám dnes povedal niečo o nových vozidlách v Update 0.21.

 

ozorne sme čítali fóra a načúvali odozve testerov aj bežných hráčov. Dve asi najdiskutovanejšie tému sú nové vozidlá a ich príchod a tiež vyváženosť tried vozidiel. To sa týka hlavne nadvlády MBT a problémy AFV, hlavne z ohľadom na slabý výkon autokanónov.

Takže s predstavením vozidiel v Update 0.21 sme sa rozhodli zabiť dve muchy jednou ranou a spolu s novými vozidlami tiež vyriešil problémy s autokanónmi a raz a navždy dokážať, že aj ľahké vozidlá môžu byť skutočný zabijaci.

Dáta ktoré sme zozbierali a vaša spätná väzba ohľadom výkonu týchto vozidiel bude použitá na znovu vyváženie vozidiel v hre. V patchnotes ku PTS ste si všimnúť, že faktor kamufláže sa zmení, čo dovolá TD hrať ako neviditeľný ostreľovači, a tiež ďalšie zmeny v automatoch a raketách, ktoré vylepšia ich dmg aj proti pancierovaným cieľom.

Poďme hovoriť o každom vozidle postupne.

Prvé vozidlo je BVP Šakal, ktorý je silne modernizovaný variant BVP-2. Zamýšľame týmto vozidlo predstaviť štýl celej línie. Hráči na ňom môžu zistiť aký štýl vozidiel bude nasledovať ďalej, preto má silný guľomet s vysokou kadenciou a tiež samonavádzacie rakety SPIKE. 

Niečo málo o tejto vymoženosti.

Keď sme ich prvý krát predstavili, tak sme sa zamysleli ako ich vybalancovať. Niektorý záporný feedback hovoril o znížení nárokov na hráčsky skill a mimoriadnom zjednodušení hrateľnosti. To je dôvod prečo sme sa rozhodli dať hráčom možnosť výberu. Navádzanie rakiet manuálne dovolí hráčom trafiť weakspoty a teda dovolí im penetrovať dokonca ťažko obrnené voziidlá, špciálne vďaka veľkej hodnote penetrácie týchto rakiet. Použitie auto-navádzania bude navádzať raketu do stredu nepriateľského vozidla s určitými úpravami, čo znamená, že rakety môžu trafiť najhrubší pancier, alebo dokonca zem.. To dáva hráčom možnosť voľby. Mód "streľ a zabudni" je tu hlavne pre trafenie rýchlo pohybujúcich sa vozidiel alebo vykuknutie, streľba a opätovné schovanie do úkrytu. Na presné triafanie určitých oblastí je lepší manuálny mód.

Aj keď nie OP (príliš silný) alebo mimoriadne špeciálny, Šakal môže byť použitý na natrénovanie tejto hernej mechaniky. 


Nasledujú ce vozidlo je Tier 7 Rosomak, predstavuje zaujímavý experiment. Je to prvé vozidlo Balance 2.0 na vysokom tiery, ktoré má len guľomet. Táto zbraň by mala spôsobovať veľa dmg svojimi AP a HE nábojmi, ktoré sú vyvážené, aby práve toto dokázali. Malo by byť schopné ničiť hlavne ľahké ciele na veľkú vzdialenosť, ale aj pri tlačení nepriateľov obiehať a zameriavať ich weakspoty na stranách a zadnej časti. 

Samozrejme budeme sledovať ako sa tomuto vozidlu darí, vrátane hráčskej odozvy, ako sa ním hrá a jeho štatistiku, od jeho WR až po jeho schopnosť spotovať a ničiť nepriateľské ciele. 

Ďalšie vozidlo je Rosomak M1M. Odlišuje sa dvoma vecami. Prvá je, že má opäť rakety - výkonnejšie Spike ER (predĺžený dosah) s 1000mm penetráciou. Tieto rakety sú dostatočne účinné na preniknutie predného panciera väčšiny MBT pri správnom mierení a dostatočne spoľahlivé pri použití "vystreľ a zabudni" módu proti ľahkým vozidlám, bočným a zadným častiam vozidiel. 

Okrem toho má jeho guľomet nový typ munície: PELE. Tieto prierazné (AP) strely majú výrazný fragmentačný (úlomkový) efekt. Kinetickú energiu spôsobujúcu rozsiahle poškodenie. Tieto strely boli vyvinuté, aby boli univerzálne: sú účinné aj proti ľahkým a stredne pancierovaným vozidlám, elbo majú aj penetráciu aj HE (vysoko výbušný) efekt. Radi by sme ich otestovali práve na tomto vozidle. Svojim spôsobom reprezentuje vrchol tohto vývojového smeru. 

Tu končí hlavná časť tejto línie. Ďalej môže pokračovať použitím žetónu (token) pre Tier 9 a 10. O tom si pohovoríme ďalej. 
 

Part 2

Hovorili sme o Tier 6, 7 a 8 novej vetvy. Teraz sa zameriame na Tier 9 a 10 vozidlá, ktoré budú dostupné použitím žetónov. 

 

 

Vozidlá na T9 a T10 predstavujú odklon od zvyklostí, že vozidlá v jednej línii by mali byť podobné. Namiesto toho sme sa rozhodli zvoliť prístup, že každé vozidlo má mať svoju vlastnú logiku, malo by byť zaujímavé a odlišné. Preto tu máme WPB Anders na Tier 9. V skutočnom živote je to predchodca PL-01, ktoré už v hre máme. Bude sa odlišovať svojim spôsobom slabšou zbraňou a slabším pancierovaním, ale napriek tomu by to mal byť dobrý LT s bezposádkovou vežou, ktorá bude dostávať redukovanú dmg. Inými slovami, bude to vozidlo pre agresívnych hráčov, ktorým bude dovoľovať prieniky a obiehanie (flank). V tomto zmysle je pokračovaním svojich predchodcov v línii s vysokou palebnou silou a slabým pancierovaním.

V neposlednom rade Tier 10 Wilk XC-8. Je to vozidlo, ktoré si mnohý hráči predstavovali ako TD. A on tým aj je - jednoducho dobré, mocné TD. Má vysoký DPM, dobrú hodnotu camo a dobrú presnosť. Áno, nemá autoloader ani ready rack (zásobník), na rozdiel od iných vozidel vo vetve, ale stále je plne schopný udeľovať veľa dmg pokiaľ zostane skrytý/neobjavený. Je tu jedna spoločná vlastnosť tejto vetvy a to že vozidlá sú relatívne vysoké, čo vedie ku dobrej depresii dela. To umožňuje zameriavanie weakspotov na streche, ale tiež sťažuje mierenie. 

Všeobecne sa dá povedať, že sme vyskúšali niekoľko nových nápadov v tejto vetve, vrátane novej munície pre guľomety, vozidlá vybavené len guľometmi a pridané samonavádzacie mechanizmy rakiet. Taktiež sme skúsili urobiť odomykanie modulov viac zaujímavým. Už ste možno napríklad vydeli sieť Q-Net, použitú na niektorých z týchto vozidiel, ktorá výrazne zvyšuje ochranu pred HEAT nábojmi, čo je dôležité v 0.21, keďže HEAT munícia zažije comeback zo svojej okrajovej pozície obmedzeného použitia na voľbu s rôznymi možnosťami použitia. 

Dostávame sa ku téme zmien ľahkých vozidiel a zmeny AP a HEAT munície vo všeobecnosti. Po analýze spätnej väzby a štatistiky sme si uvedomili, že hráči používajú takmer výlučne AP na úkor HEAT a HE munície. V predchádzajúcich Vývojárskych článkom sme písali o plánoch napraviť tento stav. Ku tomu by som rád dodal, že nová línia vozidiel využíva nové pravidlá v plnom rozsahu, keďže môžete jasne vidieť ako AP munícia pôsobí, ako HE munícia pôsobí a úlohu každého typu na bojisku.

Tu môžete vidieť niečo zaujímavé. Mnohí argumentovali, že hodnota penetrácie nehrá dôležitú úlohu pri raketách, keďže buď mierite na weakspot, ktorý sa dá spoľahlivo preraziť, alebo pancier ktorý sa preraziť nedá vôbec. Vďaka novej mechanike, keď HEAT raketa prenikne pancier, tak sa teraz berie ohľad na zostatok z hodnoty penetracie zníženej o hrúbku panciera. Toto je dôvod prečo HEAT navádzané rakety s dobrou penetráciou budú automaticky fungovať lepšie ak majú vhodný základný dmg.

Samozrejme budeme tento mechanizmus ďalej ladiť a je možné, že koeficienty, ktoré sú použité teraz sa budú vylepšovať, alebo redukovať, ale chceme aby HEAT munícia zastávala svoje právoplatné miesto hodnotnej voľby.

Je vhodné poznamenať, že LT Anders a Wilk sú dve vozidlá, pri ktorých je, podľa nášho názoru, hrateľnosť s HEAT dôležitá. Majú výkonné HEAT strely. Toto pravidlo je svojim spôsobom realistické. Ak má vozidlo zbraň s nízkou energiou (neviem slovenský ekvivalent - low muzzle energy weapon), tak nie je efektívna na strieľanie AP striel ani v skutočnom živote, lebo je ho kinetická energia je nedostatočná. Pre HEAT strely, na druhej strane, nie je dôležité či má zbraň vysokú alebo nízku energiu. Vo všeobecnosti vždy fungujú rovnako. Preto veríme, že v 0.21 bude jednoduchšie pre ľahké vozidlá penetrovať použitím HEAT striel a udeľovať viac dmg HEAT strelami, ktoré v mnohých prípadoch dostali buff a budú schopné efektívne poraziť dokonca MBT. Spolu s ďalšími opravami ako napríklad zmeny v kamufláži, alebo nové módy streľby pre Stryker a niektoré LT, toto zlepší vyrovnanosť tried hlavne na vysokých tieroch.

Mohli ste si všimnúť, že okrem novej vetvy sme pridali ešte jedno vozidlo - Type 99. Ide o Čínske MBT, ktoré dostalo miesto na T8 v Čínskej lajne. Môžeme o ňom povedať nasledovné. Po viacerých kontrolách našimi poradcami sme si uvedomili, e Type 98 a Type 98G, ako ich voláme v hre, nemajú správne názvy ako ich používajú v Číne. Rozdiel v menách pripisujeme západným zdrojom Čínskeho tankového priemyslu. Preto Type 98 je premenovaný na 9910 v Update 0.21 po prvom predprodukčom Type 99. Type 99 je taktiež pridaný. 

Tento tank je celkom výkonný pre MBT a môže byť pokladaný za ďalší krok smeru k ďalším vozidlám založeným na Type-99, ktoré budú pridané neskôr.

A tu končia novo pridané vozidlá. Veríme, že budú zaujímavé na hranie a dobre vyvážené a samozrejme sa tešíme na vašu spätnú väzbu. Či už ide o bug-reporty alebo návrhy, vždy vás počúvame a vyvažujeme vozidlá nielen podľa štatistík, ale aj s ohľadom na váš názor.

Prirodzene, nie len že pridávame vozidlá, ktoré uvidíte v 0.21, ale ako som povedal, bude to aj základ pre rebalanc starších vozidiel. Určite si myslíme že ľahké vozidlá v Armored Warfare potrebujú vo všeobecnosti vylepšenia, aby ich bolo zaujímavé hrať. Niektoré uvidíte v Update 0.21.

Taktiež by sme radi poďakovali hráčom, ktorý hrajú PTS za ich odoslanú spätnú väzbu a za štatistiku, ktorú sme dokázali zozbierať o vozidlách. A každému kto hrá AW: záleží nám na vás a chceme, aby všetky vozidlá boli zaujímavé, dobre vyvážené a rozdielne. A každý Update je krok týmto smerom. Ďakujeme za vaše názory, za hranie našej hry a veľa šťastia na bojisku.


A áno, traste sa pred HEAT!

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...