Přejít na obsah

Bitevní loď USS South Carolina


Aaron Goldstein

Recommended Posts

Bitevní loď USS South Carolina

 

image.jpg

 

 

3. března1905 schválil americký kongres stavbu dvou řadových lodí. Limit byl stanoven na výtlak 16 000 tun, protože se jim zdálo, že námořnictvo staví zbytečně velké, rychlé a drahé lodě. Projekt zpracovával konstruktér Washington Lee Caps ještě před stavbou HMS Dreadnought (který definoval třídu bitevních lodí), a přesto projekt obsahoval novátorské prvky. Jedním z nich byly vícehlavňově věže s odměrem větším než 180° umístěné na přídi a zádi, přičemž věže byly uloženy stupňovitě.

 

Kýl lodi BB-26 byl založen v loděnicích William Cramp & Sons ve Filadelfii v Pennsylvánii 18. prosince 1906 a loď byla pojmenována South Carolina. V loděnicích New York Shipbuilding Company v Camdenu v New Jersey byl 17. prosince 1906 položen kýl lodi BB-27, která byla pojmenována Michigan. Přestože byl kýl Michiganu položen o den dříve, tak navzdory zvyklostem, byla třída označována jako South Carolina.

 

image.jpg

 

USS Souuth Carolina byla spuštěna na vodu 25. července 1908 a do služby uvedena 1. března 1910. USS Michigan byl na vodu spuštěn 11. července a do služby uveden 4. ledna 1910.

 

Lodě měly typickou siluetu charakterizovanou dvojicí vysokých komínů a mřížových stožárů. Takto řešené stožáry byly typické právě pro americké bitevní lodi tohoto období.

 

USS South Carolina i USS Michigan byly nasazeny při americké intervenci v přístavu Veracruz v dubnu 1914 a zůstaly tam jako podpora intervenčních jednotek až do října. Poté byly používány zejména k výcviku a ochraně konvojů.

 

image.jpg

 

Po skončení války se USS South Carolina a USS Michigan staly obětmi Wshingtonské smlouvy. Na jejím základě byl v roce 1923 vyřazen a sešrotován USS Michigan a v roce 1924 potom i USS South Carolina.

 

Parametry: 

Standardní výtlak 16 000 tun, maximální 17 620 tun, 

Délka na konstrukční vodorysce 138 m, 

Šířka 24,5 m, 

Ponor 7,5 m,

Dosah 5200 námořních mil při 9 uzlech, 

Posádka 869 příslušníků mužstva a důstojníků. 

 

Pancéřování:

Boky - střed 305 mm

Paluba 76 mm

Dělové věže - čelo 305 mm

Velitelská věž 305 mm

 

Výzbroj:

Hlavní výzbroj tvořilo osm děl ráže 305 mm (12"/45 cal.), umístěných ve čtyřech dvojhlavňových věžích.

 

Sekundární výzbroj tvořilo 22 děl ráže 76 mm (3"/50 cal.) určených k boji s hladinovými plavidly. 

 

Loď byla opatřena dvěma torpédomety ráže 455 mm. 

 

Pohon:

Dva šrouby poháněly dva vertikální trojčinný expanzní parní stroje. Výkon 16 500 ks umožňoval rychlost 18,5 uzlů.

 

 

zdroj:


internet

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

×
×
  • Vytvořit...