Přejít na obsah

WOWs - Místa ve World of Warships


kvetule

Recommended Posts

 
top_big.png

Tvorba herních lokací představuje jeden z nejúžasnějších procesů ve vývoji hry. Je to proces vyžadující opravdovou spolupráci spojující technické znalosti herních designerů s kreativním přístupem umělců pro zajištění dokonalých herních zážitků hráčům.

Proces vytváření bojových map je rozdělen na dvě hlavní fáze: sestavení a vývoj. Každá z příslušných fází je rozdělena do několika základních kroků. 

Design hry
pic_01.png

Oddělení pro design hry zahajuje tvorbu nové mapy vytvořením technických stavebních bloků: geometrie, prvků krajiny a jedinečných prvků mapy. Ty představují základní rámec budoucí mapy. Určují její strukturu a klíčové prvky jako úžiny a ostrovy, výšiny a písčiny, a navíc interaktivní prvky s jedinečnými herními funkcemi (úkryty a základny).

V této fázi designéři hry určují požadavky kladené na mapu a rozhodují, jak bude mapa ovlivňovat hráče, hru a zda hráčům přináší strategické možnosti. I když se totiž hráči vrací na určité místo znovu a znovu, musíte jim nabídnout nové a jedinečné herní zážitky a všestranné taktické možnosti.

Nastavení
pic_02.jpg
Prostředí

Rozbouřená moře hry World of Warships jsou rozdělena do 16 geografických oblastí, každá s vlastními odlišnými vlastnostmi krajiny. Volba prostředí obvykle spočívá ve výběru jedné z těchto oblastí na základě požadavků designerů hry na mapu.

Moře představuje hlavní dějiště bitev, ale pro oživení mírně monotónních výhledů jsou zahrnuty i pozemní prvky (pobřežní pásma, ostrovy, písečné kosy apod.), které vylepšují zážitky hráčů a vytvářejí konkrétní atmosféru.

Koncepční návrhy
pic_03.jpg

Po volbě prostředí výtvarník pečlivě studuje jeho rozvržení a definuje vlastnosti a geometrii krajiny (to druhé má velký vliv na design hry a hru samotnou). K těmto informacím pak výtvarník přidá svoji kreativitu a představivost a za využití vlastních nákresů a fotografií jako referencí pro skutečnou krajinu vytváří koncepční návrhy. 

Mapa obsahu
pic_04.jpg

V dalším kroku je nutné maximalizovat počet podrobností v koncepčním návrhu. Designéři si zvolí požadované prvky krajiny, rozhodnou o počtech všech prvků a vytvoří mapu obsahu, která poskytuje vizuální přehled konečného vzhledu lokace.

V závislosti na skutečném klimatu zvoleného prostředí se počet prvků (kameny, skály, stromy) významně liší a sady textur jsou jedinečné pro každou mapu.

Podrobné určení geometrie krajiny
pic_05.jpg

Při vývoji hry se tento krok nazývá „High-Poly modelování“ (pomocí vysokého počtu polygonů). Během High-Poly modelování vývojáři využívají software, který jim umožňuje generovat a dolaďovat povrch krajiny a pomáhá dosáhnout vysoce kvalitních výsledků. V případě potřeby doladí vytvořenou geometrii výtvarníci pomocí nástrojů Zbrush a Mudbox.

Textury
pic_06.jpg

V tomto kroku se určuje barevná složka lokací a pomáhá se dosáhnout požadované úrovně realismu pomocí masek převzatých z výškových map. Může se jednat o kamenitý povrch, písečné oblasti nebo oblasti zeleně, sněhové svahy, eroze nebo další prvky týkající se zvoleného nastavení.

Na konci této fáze se přidávají nejmenší textury (tráva, písek, půda, malé kameny apod.). 

Drobné rekvizity
pic_07.jpg

Mapa je téměř hotová. Už zbývá jenom doplnit trochu různorodosti do míst vyplněním herního světa přirozenými prvky a stavbami. Vývojáři tyto prvky nazývají termínem „props“ (rekvizity). Návrháři úrovní využívají geografické reference k oživení mapy: přidávají ploty, sází stromy, trousí kameny a stavějí budovy. Produkce se zvažuje pouze u největších a nejvýraznějších objektů. Různé malé objekty jsou seskupeny do zcela nových struktur, které jsou jasně viditelné na pozadí obřích válečných lodí.

Speciální efekty a doladění
pic_08.jpg

V posledním kroku je mapa předána přímo do rukou vývojářů. Na základě těchto informací začnou pracovat a nastavují realistický pohyb vody, přidávají zvuky a světelné efekty a také speciální efekty a interaktivní prvky.

Tento krok zakončuje obrovské množství práce odvedené týmem společnosti Wargaming. Mapy se probouzí k životu a vytváří jedinečný svět hry World of Warships.

Výsledek

Pokud jsou bitevní lodě srdcem hry World of Warships, pak mapy jsou páteří, která drží celou myšlenku pohromadě a poskytuje nádherné prostředí pro epické souboje. Mapy určují herní atmosféru a poskytují nepřekonatelné zážitky z námořních bitev. 

bot_big.jpg

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Načítání
×
×
  • Vytvořit...