Přejít na obsah

AW - Velitelé


Tom_Jones_72

Recommended Posts

Tak se pustím do výkladu. :-P

 

Velitele si volím do hry podle toho, co s ním chci hrát za taktiku. To se odvíjí podle jeho perků. Není pravda, to co se dočtete na netu, že jsou velitelé určeni na určitou třídu techniky (MBT, LT, AFV, TD). To je, až na výjimky, blbost. Velitel buď má, nebo nemá předpoklady být univerzálem při určitém stylu hraní, nebo je nemá.

 

Velitele si stavím tak, abych zvolil jeho perky, které přidávají nejvíc. A zkoumám, zda podmíněné perky (Např., zvýšený dohled, ale za cenu snížení cama, nebo zkrácení dobíjení za cenu Hp, atd.) mě ho neznemožní použít univerzálně.

Např. Ioannis Sanna. Má perky které ho předurčují pro AFV nebo LT, ale perfektně se s ním nechá jezdit i MBT. 

Proč? Má perky na posílení kol a pásů, otáčení věže, podvozku, nabíjení, které jsou důležité pro MBT, ale má hlavně dohled +25m a dalších 40m po spotnutí na 30s. Camo a camo v křoví nevyužije (taky je možné místo cama G5,G6 zvolit A7,B7 - redukce penlizace po výstřelu a lepší šance na kritický zásah). Pokud mám dělat asistovanou Dmg, a ta se "platí" skoro stejně jako nastřílená Dmg. Kdo toho nasvítí víc? Já V MBT se Sannou v první lajně na hrotu útoku, nebo AFV, které je 200-300 za mnou, ať už tam má velitele jakého chce? :-D

1049232648_Beznzvu.jpg.75ebc1f7de68e7dcd5c2bbdfaa7c0ec2.jpg

 

Nebo Andrej Zajcev.

Camo faktor se zvýší o 14,78 %, pokud se vozidlo nepohybuje déle než 5 s, Rychlost načítání TD se zvýšelna o 4,40 %, Poškození způsobené posádkou zvýšeno o 25,20 %, Postih za maskování při střelbě snížen o 18,66 %

Pokud oželím rychlejší nabíjení, které je jen pro TD, tak např. s PL-1, které má bonus k camu po zastavení nad 5s, budu jako sniper v GO neviditelnej v keřičkách uprostřed mapy, a hledej si takovýho parchanta, kterej má i bonus 18,66% potlačení penále po výstřelu a camo cca 75% (nevím kolik dávaj keře, střílím od boku, ale cca 64% je základ). :-D

 

2553306_Beznzvu1.jpg.1e3c0c581420d3b1441afea1939a3087.jpg

 

Tak, a teď k té Ofelii. :-P

Kromě základních perků. má ty nejlepší na prostředku. A protože zrychlení se vždycky hodí, tak bych základní sestavu viděl takhle:

 

526273666_Beznzvu2.jpg.33a8dc560ff28e80b7ac8314ac29f601.jpg

 

A dalších 6 perků takhle:

 

701245114_Beznzvu3.jpg.ff4d43c502e8ff64b0b601b519c68904.jpg

 

Proč?

Na G6, M6,M7, mám perky na otáčení věže, to se hodí u všeho. A na A2,A3,B2 bych zaexperimentoval s kouřáky. Dřív se u MBT nabíjeli kouřáky 60s, trvali 20s, tak to nemělo moc význam, dnes se nabíjí poloviční dobu a taky trvají jen polovic. A asi by to mělo význam i u ostatních tříd.

A to poškozování modulů při rychlosti nad 30km/h? To má snad význam jen u LT a AFV, u MBT je k celkem k ničemu. Na to je lepší Sabrina. A Ofelii ten základní perk oživení předučuje jako univerzálního velitele. Stejně tak zvýšení dohledu na úkor cama je blbost. MBT by to nevadilo, ale LT a AFV na tom zabrečí. (parkrát jsem s ní odjel i 1. a 2. v pyžamu, když jsem si ji zapoměl přehodit z předchozí odjeté 4., dá se to, ale bez penalizace cama za dohled). 

Mám tam na ní nastavené místo kouřáku rychlejší nabíjení na úkor Hp, ale nad -10% Hp bych nešel.

 

Tak asi tak.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Součástí toho, jak velitele postavit, kterého jak využít na které technice a jak s ním hrát, jsou i vlastnosti jenotlivých tříd vozidel.

 

- atiny, nemají nic

- MBT, nemají žádné bonusové vlastnosti jako třída. Pouze se liší v přesnosti (RNG) ruské a západní tanky. Ruské mají vyšší přesnost při střelbě před sebe a nižší při střelbě bokem. Západní to mají obráceně.

- TD, mají sníženou penalizaci na camu při výstřelu

- LT, mají zvýšenou přesnost při střelbě za jízdy a sníženou penalizaci cama při pomalé jízdě (cca do 30km/h)

- AFV, po zastavení nad 5s mají prodloužený dohled o 30m (nepočítá se do statistik v garáži), při přesunech nizkou rychlostí mají nízkou penalizaci cama, dále mají snížený čas spotnutí na polovinu - po tom, co přestane být vozidlo nasvěcováno, tak "zhasne" za cca 10s, AFV za cca 5s. 

 

Něktrá vozidla mají bonusové vlastnosti, které se aktivují automaticky.

PL-1 a asi další dva tanky, mají bonus cama po zastavaní nad 5s.

Armata 14 a T9 Leclerk (musí mít zvolený příslušný modul munice, na Armatě 152mm jsem to nezkoušel) mají inteligentní HE (tak je to napsáno u popisu munice, inteligentně naváděná). Při střelbě s HE těsně mimo obrys (vozidlo nemá červeně zvýrazněný obrys) dojde k zásahu tanku. Použitelné proti tankům které se kryjí za překážkou. Tohle měla mít i Merkava, ale nefunguje to u ní.

Někteří "rakeťáci" mohou používat automaticky naváděné rakety, a nebo třeba střílet dvě současně.

Vozidla bez nabíječe, s automatickoým nabíjením, mají obdrží při zásahu věže jen minimální poškození.

Minimální poškození mohou u některých tanků způsobit i rakety. Např. střílet Amatu 14 na vanu je na sežrání klávesnice, když čtvtá raketa za sebou udělá minimální dmg .

APS funguje a nabíjí se na každém tanku jinak.

Jsou rakeťáci, kteří nemohou střílet na blízko. Neblíže mohou střílet na třebas 80m.

Některá vozidla, která v reálu plavou, tak v AW neplavou, ale mají prodlouženou výdrž pod vodou o 100%. Základní je výdrž 10s, "plaváčci" mají 20s. Sabrina a některí další velitelé mají na to perk, tak se dá dostat až na 30s výdrže pod vodou.

 

Zapalování:

Sanna má perk na zapalování, ale nijak zvlášť nefunguje. Na zapalování je nejlepší Sabrina s poškozováním modulů. Proč?

K tomu, abyste tan zapálili, tak je potřeba poškodit modul, pak teprve RNG "hází" na šanci zapálení. Sanna nic na poškozování modulů nemá, ale hlavně to je výborný spoter, tak proč si ho kazit. Sabrina má na plukovníkovi 50% perk na poškození modulů, tím se zdvíhá automaticky i šance na zapálení. Což je dle mých epirických výzkumu daleko účinější než samotný perk zapalování u Sanny. Ten moc nefunguje.

Zapalování je nejlepší s T10 Challigerem, zelenou municí a Sabrinou. Prakticky to vypadá tak, že pokud tam nemáte Sabrinu, tak modul sice poškodíte, ale jen na žlutou barvu. Se Sabrinou ho zničíte na červenou. Tedy je šance na zapálení mnohem větší.

Pokud tank zapalíte, tak se 5x za sebou hází na zapálení munice. Pravděpodobnost je nějak takle (už si to pořádně nepamatuju) 5% - 5% -7% - 7% - 12% ( v součtu snad 36%). 

Jistě, viděl jsem tanky hořet nebo i bouchnout munici bez poškození modulu, ale to je hodně zřídka a spíš bug než pravidlo.

 

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dalším tématem je spot systém:

Všechny údaje vztahující se k dohledu, statistiky v garáži a podobně, platí jen pro PvP a GLOPS. V PvE jsou dohledy zkráceny na polovinu, včetně navázných věci jako je camo a kruh dohledú na minimapě.

Vozidlo které zhasne, nezmizí okamžitě (cca 10s a 5s u AFV), ale ještě cca 2-4s je vidět ve formě "ducha" (je vidět, nemá červený obrys, nelze ho označit). Na toho ducha lze střílet a dělají to i boti. 

Vozidlo se despotne okamžitě po použití "kouřáků", ale to ještě neznamená ža vás nemůže trefit střela která byla bootem vystřelené před aktivací kouře, protože nekteré střely letí i sekundy na cíl (artiny, rakety). Hráči budou střílet klidě naslepo.

Hořící tank má nulové camo po dobu kdy hoří.

 

Dohledové vzdálenosti:

- do 50m je vidět vozidlo vždy, i přes barák nebo kouřáky.

- 550m je maximální vzdálenost na kterou můžete sami nasvítit/spotnout vozidlo

- 810m je maximální vykreslovací vzdálenost, tj. vzdálenost na kterou uvidíte vozidlo které spotl někdo jiný (neplatí pro artiny a jejich zaměřivací pohled, ty vidí spotnuté vozidla na celé mapě)

-  dohled je snížen při nočním vidění, sněhové nebo prachové bouři, poškození průzorů nebo jiných modulů velitele jakož i zabití velitele

 

Camo:

Je rozdílné u stojícího vozidla, jedoucího vozidla, při střelbě a po zastavení nad 5s.

Je počítáno z dohledu nepřítele. Např. já mám dohled 400m a camo 10%, nepřítel ma taky 400m dohled, ale camo 20%

Kdy mě uvidí nepřítel?

400m jeho dohled, mínus 10% mého cama = 40m, tedy 400m - 40m = 360m

Uvidí mě tedy na 360m

Kdy ho uvidím já?

400 můj dohled, mínus 20% jeho cama = 80m, tedy 400m -80m = 320m

Tedy mne on uvidí dřív než já jeho.

Co se děje s dohledem který je vyšší než těch 550m maxima? Nepřijde nazmar. počítá se z něho camo. Pak nezadávám 400m, ale třeba 670m a rozdíl ve spotovací vzdálenosti může být pak i víc než 200m, místo tady počítaných 40m.

 

Camo klesá při výstřelu. Při výstřelu z děla je maximální penalizace cama okamžitě, při střelbě "kulometem"/rychlopalným dělem, klesá camo pomalu a každým výstřelem. Dlouhá dávka ubere na camu víc než kratičká.

Vystřelení rakety má o mnoho nižší penalizaci cama než dělo.

 

Dalším faktorem jsou keře a stromy:

To je celkem neznámá veličina, která se počítá dle aktuální situace. Uváděli, že maximání přírůstek cama bude 40%, pro keře mezi mnou a nepřítelem. Dnes se nepočítají lineárně po celé dráze vzálenosti jako původně, ale jen z jedné strany do maxima. Skutečná výsledná honota je asi taková to. Pokud mám 20% cama a z toho mě křoví přidá 40%, tak ve výsledku budu mít camo 28%.    (je to můj odhad, nikde to nebylo počítáno). Skutečnou aktuální hodnotu cama lze vidět na panelu stavu tanku v bitvě.

K tomu patří defoliace, tedy průhled křovím, který je počítán z mé strany, nikoli po délce dráhy nebo ze strany nepřítele. Dá se to simulovat, když budu stát u křoví a couvat, tak ve sniper módu tam nebu du mít nic, žadé křoví a pak najednou stěnu křoví, přes které neuvidím.

 

 

Tohle je tak snad v souhrnu všechno, pokud něco chybí, zapoměl jsem, tak to doplňte, nebo napište já to vysvětlím.

AW vyčítám jedno, a to, že tohle všechno by mělo být někde uvedené a aktualizovaní souhně jako návod. Místo toho prd, najdi si to každý sám.

Spot systém začali postupně přidávat od aktualizace 0.21, nejvíc v aktealizaci 0.23, to přidávali i keříčky a stromy do map i na místa kde to bylo nesmyslné.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trocho více o zapalování:

Každý druh munice má jinou šanci na poškození modulů a šanci na zapálení. Nejenom druh můnice, ale i ráže té munice. AP 152mm zapallují, ale ne tak často jako HEAT (ty mají 200% bonus). Nejspolehlivěji ovšem zapalují PISH u Challiho T10 (140mm). Chce to tomu ovšem pomoct, vědět jak.

CHallenger T10 do něho zelenou munici (PISH mají trochu větří penatraci, ale zapalují stejně jako HESH) + Sabrinu na poškozování modulů. Pak už jen vědět kam tanky střílet, ale taky to, že čím je ten tan blíže, tím je šance na poškození modulů větší a čím je dál. tak se šance na poškození modulů a zapálení snižuje. U Challiho to není problém být blízko, stejně má nejkřivější dělo ve hře, tak co je dál jak 150mm, netrefí. Horší to má TD Wilk s PELE, pancíř skoro žádnej. Kvůli němu to poškozování modulu snížili se vzdáleností, tak jak průbojnost AP munice.

Každá munice má jiné místa kde probíjí. Zelená munice obecně ignoruje skoro úhel dopadu.

Kam střílet s Challim?

 Jak píšu, zblízka, každej tank je "lechtivej" někde jinde. (návod je na vozidla tieru  10)

Nechá se to najít tak, že na tank vysřelím cíleně na určité místo, objeví se mě tam ikonka poškozené munice, jedno jestli červená nebo žlutá, tak vím, že tam by se měl asi dát zapálit. Tak příště budu střílet do tohohle místa. Když se mě tam nic neobjeví, tak vím že tudy cesta nevede. Zkusím to příště jinam.

 

Armata t-15, do levého nebo pravého horního růžku věže. Akorát má bezosádkovou věž, posílili ji kroužek , tak je to buď zapálení, nebo minimální poškození. 50% šance

Leopard, do předního plátu vedle přeního pravého kolečka (z pohledu střelce), když si šířkově rozdělím přední plát na 4 díly, tak do 1/4 od kolečka a na výšku plátu do středu.

Merkava, ta je čelně zelenejma neprostřelitelná, ale stačí když se pootočí o 15°-20° na jednu nebo druhou stranu. Tím ukáže trojůhelníkovou hranu, která se táhne vrchem od přeního kolečka nad "blatníkem" k věži. Tam hoří. Z boku nabo zezadu je to kdekoli, tady jde o to, kam ji střílet, když je čelně. 50% šance

Armata 14 a ruské tanky, z boku, z bízka kolmo k boku tanku, na střed tanku přes pásy na vanu. Ta kolmost je tam důležitá, zapředu nejde zapalít a zezadu je to nespolehlivé. 50% šance

 

Challi a XM1A3,  čelně je problém je s PISH vůbec prostřelit, a zapálit čelně nejdou.   (Challiho střílím na dno řidičova průzoru, XM, na přední plát ke kolečku na oranžovou)  0% 

Ostatní MBT prémiáky, to si chce odzkoušet, často je to podobné jako s Leošem.

Objekt 490, čelně na pravou stranu vany 50%

A u "plechovek"? Tam podle toho, kde mají motor. Většinou u klasických kolovích TD na přední haupnu.

 

Chce to vědět kam mířit, dat si na tom záležet, nepospíchat. Challi dlouho nabíjí, tak si může dát načas se střelbou.

Ješ tě je d§ležité, jak jso tanky výškově posazené. Pokud jsem i jen 1m nad tankem, tak čelně prostřelím cokoli, změní se mě úhel dopadu a i ty netvrdší tanky jsou náhle zelené. (to je důvod toho, proč v Pyžamu dávají okna raketanma takovou sodu i Objektu 490.

Když přeje štěstěna a RNG, tak může být s Challim úspěšnost zapálení i skoro 50% z vypálenách střel. Jen matně si vzpomínám, že jsem měl na cca 64 střel cca 68K dmg a počet zapálených tanků cca 31. (3 kap. Apokalipsy) Možná z toho je tady na fóru někde screen.

 

Jedno úskalí při zapalování a výbuchu munice. Pokud v PvE bude boot tak blízko, že vás výbuch počkodí (nepoškodí spoluhráče a le jen střelce co zapálil) tak pokud to hude 3x za hru, bude te penalicování za střelbu do vlastních. Jako je to v PvP a GO. Nedostanete za tu hru base expe.

Ten počet sřel je i s kulometem na pěchotu. Takže účinnost zapálení je tak cca 1/3:

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Načítání
×
×
  • Vytvořit...