Přejít na obsah

AW - Pomoc pro WOTkaře


huskyB12_CZ

Recommended Posts

Jinak jsme na týmspíku ts3.armoredwarfare.cz , najdeš dva funkční klany, kde se domluvíš. Jinak máme v klanu GP4F i azerbájdžance, se kterým mluvíme anglicky, teda ti vzdělanější :-D Jedeme hlavně pyžama. Ruské zpravodajství u nás teda dominuje. Klidně se ozvi, když hraješ jako v celé četě, tak je to jiná liga. I když na týmspíku zrovna jen mlčím, nemůžu používat mikrofon, bo doma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...

Sice už AW nehraju, ale něco jsem napsal k základům.

 

Bonusové vlastnosti tříd vozidel v AW:

Atilerie – žádný bonus  

 

MBT – nemají žádný bonus, jen se dělí na dvě třídy, s rozdílnými specifiky:

-          ruské – při střelbě za jízdy mají lepší přesnost střelby před sebe než do boku

-          západní – u těch je to obráceně

 

TD – bonus snížená penalizace na kamufláži po výstřelu

 

LT – bonus přesnosti při střelbě za jízdy a nulová nebo minimální penalizace na kamufláži při pomalé jízdě, do 30km/h; mimo to mají PL-1 a některé další (1-2?)  LT významný bonus k camu po zastavení nad 5s

 

AFV – bonus 30m k dohledu po zastavení nad 5s, minimální penalizace na kamufláži jako LT a ½ doba despotnutí , tj. „zhasnutí“, když přestane být vozidlo spotováno (normální doba je 10s, u AFV je to 5s).

 

Spot systém camo:

Každé vozidlo má nějaký základní  camo-faktor, nejnižší u MBT, nejvyšší u AFV a LT. Ten lze navýšit kamufláží/skinem,  retrofity  (elektro-absorbční  barva),  perky velitele a křovím.

Každá činnost má odraz na camo-faktoru. Základní je pro stojící vozidlo. Pokud má retrofit po zastavení, velitel příslušný perk, případně vlastnost vozidla (PL-1), pak vzroste po 5s.

Vozidlo v pohybu (jedoucí a nebo i „vrtící“ se na místě) , to dostává vysoké penalizaci za pohyb. Výjimky jsou AFV a LT (viz základní vlastnosti vozidel).

Další vysoká penalizace je při výstřelu, mimo hlavňových TD (viz základní vlastnosti vozidel).

Rakety mají nízkou penalizaci, ale s každou další bezprostředně vystřelenou camo klesá. Podobně je to s „rychopalkami“. Krátká dávka několika ran nemá na camo skoro žádný vliv, ale dlouhá dávka camo dokáže skoro úplně zrušit. To je vidět na panelu vozidla v bitvě, kde v pravé dolní čtvrtině je aktuální stav cama.

V garáži, v technických specifikacích jsou u cama tři hodnoty, pro stojící, jedoucí, střílející vozidlo. Žel, od samého začátku AW jsou ty hodnoty stejné, zabugované. Měli by se lišit. Ještě tam jsou pod nimi tři hodnoty pro stojící vozidlo. Hodnoty tam uvedené jsou počítané bez podmíněných perků velitelů, a to i perků na zastavení nad 5s.

Keře - každý keř za kterým, nebo ve kterém stojím, přidává něco ke camu. Počítáno ode mne k nepříteli až do hodnoty 40%, zbytek se nepočítá. Ale pozor, poměrná procentuální hodnota  z mého cama. Pokud tedy mám camo 20% tak  nárůst  o 40% je celkové camo 28%. Tak nějak to bylo alespoň kdysi prezentováno.  

Jaký je vliv velitelských perků na skrytí v keřích a tim i na camo, netuším. Netuším ani vliv defoliačních modulů a perků velitelů na průhled křovím a camo.

Hořící vozidlo má 100% penalizaci a camo 0%. Despotne se, až když dohoří. Pokud ho někdo nenasvěcuje.

Kouřová clona ruší spotnutí okamžitě (střely které letí + nějaká prodleva, způsobí, že může dostat člověk ránu i tak). Kouře mají různý tvar, tak záleží i na směru.  

I po normálním despotnutí ještě cca 2s je vidět stín vozidla, „duch“. Je to záměrné. Stín nelze označit, je bez obrysu, dá se ale po něm střílet (střílejí i booti). 

 

Spot systém – dohled:

V PVE je dohled krácen na polovinu!!!

Dohled vozidla je tvořen základním dohledem vozidla + retrofity + perky velitele + případně vlastnost AFV. A Zase, v garáži ve specifikacích vozidla nejsou započteny podmíněné perky a vlastnosti dohledu.

Hranice jednotlivých dohledů jsou tři:

Bílá kružnice na mini-mapě je aktuální dohled vozidla (při zničení modulů na dohled, zabití velitele se snižuje).

Žlutá kružnice je 550m (v PVE ½,).

Rozdělení:

Do 50m jsou vozidla vždy vidět. Je zbytečné házet kouře, pokud je nepřítel blíže než 50m. Uvidí mě a já jeho, do 50m i přes barák, nade mnou na mostě, v tunelu. Vysvětlováno je to tak, že tank dělá hluk.

 

550m – omezení, maximální hranice, na kterou si já sám můžu nasvítit tank, i když mám dohled třeba o 100m delší.

810m – maximální vykreslovací hranice, tj., max. vzdálenost na kterou uvidím vozidlo, pokud mě ho nasvítí někdo jinej.

 

K čemu je mě pak dohled 665m u Sphinxe, když mě ho na 550m zaříznou?  

K počítání spot-systému. To, že mám dohled 550m neznamená, že vozidlo na tu vzdálenost uvidím. To vozidlo má camo, a to má vliv na viditelnost. Spot sytem (reálná hodnota cama) se počítá z toho dohledu 665m.

Takže si takto:

Já mám dohled 400m a camo 20%. Protivník má dohled 400m camo 10%.

Mých 400m dohledu mínus  jeho 10% cama (40m) dává můj dohled:

  400m – 40m = 360m

Uvidím ho tedy na 360m.

Jeho 400m dohled mínus mých 20% cama (80m)

400m – 80m = 320m

On mě uvidí nejdřív na 320m.

Nebo u toho Sphinxe:

665m a camo 35% oproti Pl-1, dohled 480m a camo 65%

Sphinx / 665m – 432,25m = 232,75m

PL-1 / 480m – 168m = 332m

Polák ze Sphinxe udělá fašírku, než ho uvidí. Ve skutečnosti Sphinx  má dohled 665m pouze pokud stojí a PL-1 65% camo taky pokud stojí (a při střelbě má penalizaci).

K čemu je to všechno dobré?

Pokud chcete hrát AW jako lstivej zákeřnej parchant. Kterej není vidět, ale působí maximální škody, tak to potřebujete znát.

V PvP ve formátu 15x15 to moc nefunguje. Dohledy jsou velké a překrývají se. Tak je dost těžké najít místo, kde člověka nenasvítí a neodstřelí ho někdo z druhého konce mapy. Čím je ovšem lidí míň (např. byly formáty 3x3, 7x7 a nebo dohrávky), tím je to důležitější a účinnější.

Zůstali jste třebas jen dva, jeden na jednoho. Vy MBT a proti AFV. Nedohoníte ho, má větší dohled, lepší camo. Tak ho ani nespatříte. Půjdete tedy capnout bázi, on vás decapuje. Tristní situace, kdy budete teskně toužit po retrofitech a veliteloj s dohledem, zatímco máte oboje na boj zblízka.

Tak jako v tomhle videu: https://www.youtube.com/watch?v=jhWOCnbWNdQ

Nejdřív jsem nanajel nasvítit protivníka, pak střelba na dlouhou vzdálenost, pak pokus vpadnout do zad, kontaktní boj a zbylých pár Hp, pokus o střelbu do zad, příliš krátká vzdálenost, přesun jinam, konec parťáků, jeden na dva, všichni řádně nahlodaní s pár Hp. Jejich pokus o cap, můj decap  a jejich likvidace na spot-systém. Opětovaná střelba asi jen podle trasírky.

 

V PvE je to jednodušší. Booti jednají předvídatelně a podle scénáře. Pokud mám dost času, tak můžu s AFV relativně vystřílet celou mapu, aniž bych byl spotnut. Tedy, pokud mě stačí náboje. Jen k tomu ještě potřebuju znát, jak funguje AI bootů.

AI v AW, řídí se skripty:

1)      Boot setrvává na jednom místě, otáčí jen věž, pokud na něj střílí někdo, koho nevidí, nebo se otáčí čelem za tím co je spotnutý, byt´na druhém konci mapy.

2)      Boot má skript dojet z bodu A do bodu B a tam něco dělat. Projevuje nějakou agresivitu, ale snaží se stále dojet na místo B.

3)      Boot má naskriptované agresivní chování, může i nemusí mít stanovenou nějakou trasu, ale pokud bude jediný nasvícený hráč na druhém konci mapy, dojede tam.

4)      Bootští bosové mají maximální dohledy. „Přesvítit“ (tj. nasvítit si je a střílet aniž mě spotnou) jde. Jen je k tomu třeba  opravdu dlouhý dohled a slušné camo. I tak je to ale u hranic max. dohledu (500m+, v PvE ½).

 

Ještě něco k munici:

Armata 14 a T9 Leclerk mají experimentální HE munici, která poškodí vozidlo i za překážkou. Nemusíte mít tank zaměřený (aktivní obrys) stačí když to poletí cca 0,5m od obrysu, nad, před, vzadu.

Některá vozidla mohou mít automaticky naváděné rakety. Některá vozidla mají minimální vzdáleneost na kterou mohou raketu vystřelit - AGDS = 80m.

 

PS: Dohled v PvE je zkráceny na polovinu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 months later...

Po roku hraní - PVE už mě nebaví ,nerotují mapy pořád dokola to samé. PVP čekám ,čekáš ,čekáme a stále čekáš pok se logneš  a za minutu jsi v garáži protože vystrčíš nos a jsi po smrti ,snad vždycky všichni soupeři čučí na mně a vždy penetrují já mířím čisty bok či vana svítící zeleně plně doměřená ding a zase ding, Wotko má RNG jak kráva ale tady je to hnus .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Načítání
×
×
  • Vytvořit...