Přejít na obsah

AW - Ve vývoji: Stabilizace - změny


Ashadak

Recommended Posts

V předchozím článku jsme se věnovali změnám kolem pohyblivosti vozidel, stejně tak jsme se okrajově zmínili o změnách týkajících se stabilizace zbraňových systémů. V tomto článku si to rozebereme trošku do hloubky.

 

aw_s_01_1920_1080_v4.jpg

 

Stabilizace zbraňových systému je vlastnost, která umožňuje vozidlu vést efektivní střelbu za pohybu a má vliv na tyto faktory:

  • snížení přesnosti při pohybu vpřed
  • snížení přesnosti při otáčení korby(u kolových vozidel při zatáčení)
  • snížení přesnosti při otáčení věží
  • snížení přesnosti po výstřelu(zpětný ráz)

Tento soubor negativních faktorů ve své podstatě znamená, že vozidlo, které stojí v klidu na místě může střílet mnohem přesněji, než vozidlo, které se na svého protivníka řítí v plné rychlosti.

 

Nejsme příliš spokojení se stávající podobou systému a myslíme si, že není dostatečně variabilní - jednoduše řečeno, většina zbraní se chová až příliš podobně, nejen mezi vozidly, ale i třídami. To je možná taky důvod, proč bitevní tanky tak dominují na všech bojištích a jsou velmi přesným prostředkem nejen při pohybu vpřed, ale i při zatáčení.

 

Součástí aktualizace 0.22 bude představena upravená podoba fungování stabilizace tak, aby bylo dosaženo větší rozmanitosti mezi třídami a jednotlivými liniemi. Tyto změny budou více definovat role každé třídy vozidel na bojišti a nakonec budou mít i pozitivní vliv na celkovou hratelnost.

 

Základní rozdíl stabilizace u jednotlivých zbraní bude založen na ráži(a úrovni vozidla):

  • Čím větší ráže, tím horší bude stabilizace, to je dáno váhou samotné zbraně (ráže 125 mm a 120 mm budou svými parametry tzv. odrazovým můstkem pro lehčí zbraně, které jsou obecně přesnější za pohybu než těžší zbraně, které jsou za jízdy mnohem méně přesné)
  • Čím bude vyšší úroveň vozidla, tím bude mít lepší stabilizaci. To bude zase odrážet vývoj zbraňových technologii napříč časovým obdobím(studená válka - současnost)

Rychlost, s jakou ztratíte přesnost bude ovlivněna od vozidla k vozidlu - některá vozidla, která nejsou příliš přesná sama o sobě, ztrátu příliš nepocítí, ale u těch přesnějších bude ztráta přesnosti citelnější.

 

Co se týče jednotlivých tříd a linií:

 

Bitevní tanky budou za klidu poměrně přesné, ale výrazně pocítí ztrátu přesnosti za jízdy než kterákoliv jiná třída:

  • po výstřelu (zhoršení přesnosti o 20%, proti základním hodnotám)
  • při otáčení věže (zhoršení přesnosti o 30%, proti základním hodnotám)
  • při zatáčení (zhoršení přesnosti o 40%, proti základním hodnotám)

Při zatáčení a současném otáčení věže dojde k další ztrátě přesnosti. Bitevní tanky budou náchylnější proti útokům z více směrů – rychlé a agresivní manévry zkrátka způsobí výraznou ztrátu přesnosti.

 

Jízdou vpřed však přesnost příliš neztratí – bitevní tanky jsou navrženy jako těžká průlomová vozidla a proto si musí zachovat část své přesnosti, když vedou přímý útok k nepříteli.

 

Mezi bitevními tanky také dojde k určitým změnám tak, aby lépe odrážely filozofii země, která je vyvinula a vyrobila:

  • Tanky Leopard 1 a Leopard 2 jsou koncipované jako obranné prostředky, jejichž cílem je likvidace svých protivníků na dlouhé vzdálenosti. Navíc budou mít vozidla této řady za všech okolností o 10% větší přesnost než průměrní konkurenti(Leopard 2AX na desáté úrovni navíc obdrží dalších 25% ke stabilizaci, což z něj udělá jedno z nejpřesnějších vozidel své třídy ve hře)
  • Tanky Abrams jsou celkově obratné a univerzální stroje, ztratí o 20% méně přesnosti při zatáčení a tím by se tato vozidla měla stále udržet mezi vozidly určenými pro aktivní herní styl.
  • Ruské tanky jsou hlavně útočnými prostředky, které jsou navrženy tak, aby se hnaly za každou cenu vpřed a nezastavilo je nic, kromě Atlantiku - ztratí o 20% méně přesnosti při jízdě vpřed.
  • Čínské tanky jsou srovnatelné s těmi ruskými tanky, jsou však více univerzálnější a disponují větší obratností - ztratí tedy o 15% méně přesnosti při jízdě vpřed a o 15% méně přesnosti při manévrování.
  • Tanky Challenger jsou dalším příkladem silných obranných prostředků, které stojí na cestě proti nepříteli jako skála, která odolá i povodni - ztratí o 40% méně přesnosti při pohybu věží, což jim umožní lépe čelit protivníkům, zatímco stojí na místě.

Ve srovnání se stavem této třídy před B 2.0 zůstanou bitevní tanky stále přesné za pohybu, ztratí však část stabilizace svých zbraní, aby se zabránilo vyrovnání s dalšími třídami, zejména lehkými tanky.


Další informace o nadcházejících změnách kolem bitevních tanků najdete v samostatném článku našeho deníku vývojáře.

 

Lehké tanky budou novými králi přesné střelby za jízdy na krátké, střední vzdálenosti a při provádění různých divokých manévrů. Ve srovnání s bitevními tanky ztratí podstatně méně přesnosti při zatáčení (o 50% méně než je základní hodnota) a s ohledem na to, že nenesou zbraně stejné ráže. Současně ztratí celkem dost základní přesnosti za jízdy, aby se to kompenzovalo.

 

Výsledkem bude velmi přesná střelba na krátkou a střední vzdálenost. Jejich celková přesnost v pohybu však bude snížena tak, aby při střelbě na velkou vzdálenost nepředčily svými schopnostmi stíhače tanků.

 

Stíhače tanků budou platit za nejlepší odstřelovače v Armored Warfare. Už nebudou moc fungovat v roli kolových lehkých tanků jako dříve - jejich přesnost při pohybu bude podstatně horší (zejména při zatáčení). Budou však extrémně přesné při střelbě ze zálohy a na velké vzdálenosti. Když se nebudou pohybovat velmi rychle ani předvádět divoké manévry, tak otáčení věží nebude mít nějak výrazný dopad na přesnost.

 

Tyto změny spolu s nadcházející generální úpravou pohyblivosti bitevních tanků budou jasněji definovat úlohu každé třídy vozidel na bojišti.

 

Doufáme, že se vám budou změny líbit a uvidíme se společně na bojišti!

 

Zdroj. https://aw.my.com/gb/news/general/development-gun-stabilization-changes

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Amina-opice napsal:

Vidí někdo důvod proč se šťourat v něčem co funguje relativně dobře?

to vis, vsechno je jiz dokonale, vsechny bugy jsou opravene, tak uz jen zbyva doladit posledni drobny detail a rozdrbat mireni a podporit kempeni....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Načítání
×
×
  • Vytvořit...