Přejít na obsah

AW - Deník vývojářů: role jednotlivých tříd - bitevní tanky


Ashadak

Recommended Posts

Velitelé!

 

V našich předchozích vývojářských denících jsme diskutovali o systému detekce a změnách, které plánujeme přinést v aktualizaci 0.22. Dnes budeme diskutovat o dalším základním kamenem hry Armored Warfare - třídě vozidel, její roli na bojišti a plánech pro její budoucnost.

 

Hra Armored Warfare obsahuje pět tříd vozidel:

  • Bitevní tanky (MBT – Main Battle Tanks)
  • Stíhače tanků (TD – Tank Destroyers)
  • Lehké tanky (LT – Light Tanks)
  • Obrněná bojová vozidla (AFV – Armored Fighting Vehicles)
  • Samohybné dělostřelectvo (SPG – Self-Propelled Guns)

Každá z uvedených tříd má na bojišti své místo. Pojďme se podívat na první z nich podrobněji.

 

Bitevní tanky

 

Bitevní tanky jsou konečným vývojovým stupněm této koncepce vozidel. Ta se začala vyvíjet během Velké války a plně se rozvinula během druhé světové války. Jsou to mocné bestie, které jsou schopné sami o sobě rozhodovat průběh bitvy. Přestože věk obrovských tankových střetnutí skončil, bitevní tanky stále hrají důležitou roli na moderním bojišti.

 

mbtbanner.jpg

 

Bitevní tanky jsou nejoblíbenější třídou ve hře. Existují hned dva důvody proč. Za prvé, jsou všestranné a obecně přátelské k začínajícím hráčům. Nedisponují takovou palebnou silou jako stíhače, ani nejsou tak rychlé jako lehké tanky nebo vozidla AFV, ale také nemají žádné výrazné slabiny, kromě některých velmi specifických případů.

 

Za druhé, mají něco, co většina ostatních tříd vozidel nemá - silné pancéřování. Zatímco jiné třídy mohou být díky své aktivní obraně a různým vylepšením docela odolné vůči určitým typům munice, pouze bitevní tanky neustále nabízejí ochranu proti všem hrozbám na bojišti. Zkušení hráči mohou využívat jiné, více specializované třídy k dosažení maximálního zážitku ze hry, ale univerzálnost bitevních tanků umožňuje dokonce i novým hráčům s nimi držet krok.

 

Třída MBT je možná nejrozmanitější třídou v celé hře. Její součástí je široka škála vozidel, která se pohybuje od velmi lehkých typů, jejichž pohyblivost je jen nepatrně horší než u vozidel AFV a LT (samozřejmě na úkor pancéřování, které je slabší než u jejich těžších protějšků), k tvrdým behemotům, kteří sice patří k nejpomalejším vozidlům ve hře, ale disponují pancéřováním schopným odrazit téměř jakýkoli útok a protivníka nutí k opatrnému zaměřování na jejich slabá místa nebo nutí k riskantním objížděcím manévrům. Existuje ale několik věcí, které má tato třída společné:

  • Palebnou sílu nepatrně horší než stíhače tanků
  • Stabilizaci zbraně nižší než lehké tanky a stíhače tanků
  • Horší pohyblivost než lehké tanky a vozidla AFV
  • Špatné maskování

Pokud jde o parametry stabilizace, znamená to, že jak lehké tanky, tak stíhače dokáží při přesunech střílet mnohem přesněji. Zní to trochu divoce (v reálném životě, bitevní tanky mají velmi pokročilé systémy stabilizace zbraní), tento fakt však umožňuje ostatním třídám najít si svoje místo na bojišti bez toho, aby třída MBTs byla prostě nejlepší ve všem - jasně v reálném životě cena vozidla hraje významnou roli v jakémkoli taktickém využití, kdežto ve hře ne.

Poslední bod je zvláště důležitý – bitevní tanky jsou velké, hlučné a nápadné. Neskryjí se dobře ani za hustými křovinami a v tomto směru budou vždy překonávat jiné třídy. Stávají se tak hlavním cílem na bojišti, neboť obecně mohou snadno rozbít nepřátelské linie nebo vést nekompromisní útok na lehčí vozidla. Mohou působit na čele útoku a nebo sloužit jako štít při obraně.

 

Ne však všechny bitevní tanky se hodí pro každou úlohu na bojišti. I mezi nimi existují odlišnosti. Nejlepší bude si je rozdělit dle země původu a podívat se na to podrobněji.

 

Americké tanky

 

Významné typy:

  • řada M48 Patton
  • řada M60 Patton
  • řada M1 Abrams
  • XM1A3 Abrams(na vrcholu stromu)

Americké tanky tvoří základ mezi třídami MBT v Armored Warfare. Představují sice univerzální prostředky, ale bohužel v ničem nevynikají. Jejich pancéřování je průměrné a stejně taková je i jejich palebná síla ve formě standardních drážkovaných děl ráže 105 mm, nebo ráže 120 mm s hladkým vývrtem. Ikonické tanky Abrams nabízejí sice slušnou úroveň ochrany a manévrovatelnost, ale mohou být v palebné síle snadno překonány Leopardy a v pohyblivosti svými ruskými protějšky. Nemají také žádné významné zápory, ačkoliv typy na nízkých úrovní (řada M48 a M60) postrádají kompozitní pancíř (na rozdíl od Sovětů) a jsou proto náchylnější vůči munici HEAT a řízeným raketám. Slušnou úroveň ochrany může nabídnout až řada M1 Abrams. Jeden stroj, který stojí za zmínku, je M60A2 Starship, který nabízí vynikající palebnou sílu ve formě 152 mm kanónu a také schopnost střelby řízenými raketami. Na své úrovni vynikající dělo však sráží pomalé nabíjecí časy a průměrný pancíř.

 

screenshot1079.jpg

 

Američané obecně spoléhají na ručně nabíjené zbraně - zkušené posádky mohou střílet rychleji než automaticky nabíjené zbraně, ale ty nevyškolené citelně zaostávají. Z tohoto důvodu mají americké tanky čtyři členy posádky.

 

Model XM1A3 nabízí jedinečnou možnost výběru mezi výkonným automatickým dělem ráže 120 mm M256 FASTDRAW (2 výstřely v rychlém sledu za sebou) a dělem ráže 140 mm s vysokými hodnotami poškození na vystřel a slušnou průbojností, ale zase s pomalejším nabíjením.

 

Co se týče palebné síly, americké tanky mají několik výhod oproti ostatním národnostem. Jednou z nich je lepší stabilizace děla - jinými slovy, mohou střílet mnohem přesněji v pohybu, a to bez ohledu na to, zda se otáčejí, nebo jedou pouze vpřed.

 

Za druhé, na rozdíl od jiných národností, americké tanky (konkrétně série Abrams) obecně postrádají vysoce-výbušné střelivo. To může být v určité situaci nevýhodou, ale tanky typu Abrams na vysokých úrovních mají namísto toho speciální munici - HEAT-MP, což je projektil, který funguje obdobně jako HEAT a HE dohromady (od verze 0.22, se oba efekty správně projeví).

 

Americké bitevní tanky jsou vhodné především pro ty hráče, kteří se rozhodují o tom jaký herní styl je pro ně nejvhodnější, nebo pro úplné nováčky. Odpustí řadu chyb a zároveň umožní dosáhnout slušných výsledků. Zkušení hráči pak dají přednost mnohem více specializovaným vozidlům.

 

Sovětské a ruské tanky

 

Významné typy:

  • T-64
  • řada T-72
  • řada T-80
  • řada T-90
  • T-14 Armata(na vrcholu stromu)

Sovětské a ruské tanky jsou zástupci útočné třídy. Zatímco nevynikají přesností a jejich pancéřování je jen průměrné, tak jsou slušně mobilní. V čem jsou vynikající, je boj na blízko a hodnoty poškození za minutu - všechna děla, která začínají na vozidlech T-64 a T-72 Ural, jsou automaticky nabíjená a mohou dosáhnout svého plného potenciálu v rychlosti střelby bez dalšího výcviku posádky. Všechna děla jsou také výhradně ráže 125 mm, to jim umožňuje, zejména na nižších úrovních, dělat opravdu silné poškození jedním výstřelem a patří mezi nejsilnější zbraně ve hře, do příchodu západních děl ráže 120 mm s hladkým vývrtem. Na rozdíl od amerických tanků, ruské tanky mohou pálit jak explozivní munici, tak řízené střely, které při správném použití, mohou přinést zničující zásahy.

 

screenshot1069.jpg

 

Nevýhodou je absence čtvrtého člena posádky, což omezuje výběr schopností (po revizi těchto schopností tento nedostatek vynikne).

 

Tanky mají poměrně nízkou siluetu a malý rozměr - v důsledku toho mají lepší schopnost se skrýt než jejich větší protějšky, mají však obecně méně bodů výdrže a děla se vyznačují špatnou depresí s ohledem na nízký profil věže.

 

Čelní ochrana je obecně vynikající. Složena z kompozitního pancíře a soupravy ERA v kombinaci s nízkým profilem vozidla. Jejich boční pancíř je naopak velmi slabý a snadno proniknutelný.

 

Samostatnou kapitolou je typ T-14 Armata. Ve své třídě dominuje hodnotami poškození za minutu a v delším časovém období je schopen vyprodukovat opravdu velká čísla. Má také věž bez osádky, což snižuje poškození při zásahu do této části vozidla. Na druhou stranu stroj nepatří mezi ty nejlépe obrněné a věž není až tak nemožné prostřelit. Navíc samotné 125 mm dělo je sice silné, ale ne moc přesné, což vyžaduje trošku více klidného míření.

 

Ruské a sovětské tanky jsou pro vás ideální, pokud dáváte přednost agresivní hře, bojujete na střední a malé vzdálenosti a nepříteli tváří v tvář. Mohou vést útok, je obtížnější se do nich trefit díky menším rozměrům a vynikajícímu čelnímu šikmému pancéřování. Jsou však zcela nevhodná pro obranné operace kvůli jejich špatné depresi a nízké rychlosti při couvání, která jim neumožňuje efektivní ústup do bezpečí.

 

Německé tanky

 

Významné typy:

  • řada Leopard 1
  • řada Leopard 2
  • Leopard 2AX(na vrcholku stromu)

Německé tanky jsou opakem sovětských vozidel. Jsou to odstřelovači mezi tanky, dokonale se hodí pro obrannou válku, ale boj na krátkou vzdálenost jim příliš nesedí. Mají nejpřesnější děla mezi tanky v Armored Warfare a jejich taktikou by mělo být vždy udržet svého protivníka na delší vzdálenost.

Hlavní linii tvoří dvě řady vozidel Leopard 1 a Leopard 2. Tanky Leopard 1 jsou rychlé, ale extrémně křehké, se špatným pancéřováním a skoro žádnými obrannými opatřeními. Patří mezi nejvíce křehké tanky ve hře. Co ztrácí na pancíři, ale dohánějí pohyblivostí, velmi podobné lehkým tankům. Vyžadují však opatrnou hru, aby se dal využít jejich plný potenciál.

 

screenshot1276.jpg

 

Leopard 2 tanky jsou velmi přesné, v útoku ale nemohou konkurovat Američanům nebo Rusům. V reálném světě byly vyvinuty jako čistě obranná vozidla. V boji zůstat v krytu, vystřelit, zničit co nejvíce cílů prvním výstřelem a pak ustoupit. Takto jsou navrženy i pro hraní v Armored Warfare, ale když je třeba, zvládnou i útok - jejich pancéřování je stále ochrání před mnoha hrozbami. Nejsou však příliš obratní a jejich věže se pomalu otáčejí, což stěžuje boj proti obratnějším cílům na krátkou vzdálenost.

 

Stejně jako Američané jsou i německé zbraně ručně nabíjené (v reálném životě se Němci domnívají, že jsou automatické nabíjecí mechanismy příliš nefér) a mají čtyři členy posádky. To umožňuje nejen přístup k většímu počtu schopností a pokud je posádka na maximální úrovni, tak i slušnou rychlost střelby.

 

Leopard 2AX se hraje hodně podobně jako zbytek řady tanků Leopard 2. Hlavní výzbroj tvoří dělo ráže 130 mm - jedinečný kalibr, který nemá žádný jiný tank. Tato zbraň je velmi přesná, což odráží celou filozofii této řády. Další předností jsou německé projektily HEAT a AP, které mají nejlepší hodnoty průbojnosti ve hře, což reflektuje potřebu vedení boje na dlouhou vzdálenost.

 

Pozdní německé typy jsou ideální pro ty hráče, kteří dávají přednost odstřelování. Disponují však i slušným pancéřováním když už nechcete spoléhat jen na kryt. Pokud jste nuceni postupovat dopředu, udržujte zakrytou korbu, pohybujte se z krytu do krytu a maximálně využívejte terén ve svůj prospěch.

 

Britské tanky

 

Významné typy:

  • řada Chieftain
  • řada Challenger
  • Challenger 2 ATDU(na vrcholku stromu)

Tam, kde Američané vynikají svou univerzálností, Rusové agresivními výpady a Němci bojem na dálku, se dají britská vozidla charakterizovat dvěma způsoby - municí HESH a pancéřováním. Britské tanky patří většinou mezi ty nejpomalejší a proto dostávají velké množství zásahu, kterým se prostě nedokážou vyhnout. Například řada Chieftain na nízkých úrovních nabízí sice slušnou ochranu v oblasti věže, ale jejich korby jsou obecně velmi slabé. Řada Challenger je však úplně jiný příběh - jejich pancíř dokáže odolat opravdu velkému množství zásahů, které by z běžného tanku udělaly jen hromadu šrotu, ale mají také spoustu slabin.

 

chally_0.jpg

 

Jako jediný národ, stále používají drážkovaná děla ráže 120 mm. Celkem malá ráže proti konkurenci. Co však Britové ztrácí na ráži, dohánějí na munici, která páře i ten nejsilnější pancíř – projektily HESH(High-Explosive Sqash Head). Toto střelivo bylo vyvinuto proto, aby proniklo pancéřováním sovětských tanků se šikmým pancířem, proti kterému byla až brutálně účinná. To umožňuje tankům Chieftain a Challenger čelit ruským protějškům, a to navzdory jejich omezené pohyblivosti.

 

Může se zdát, že s takovým pancířem se dá bezhlavě vrhnout do válečné vřavy, opak je však pravdou, nízká pohyblivost a slabé dělo, dělá britské vozy vhodnější pro zkušenějšího hráče. Britské bitevní tanky nejsou vhodné pro rychlé manévrování a musí se spoléhat na podporu ze strany jiných hráčů – Stroje jsou vhodné spíše jako součást silné obrany v součinnosti s ostatními hráči. Bez podpory se rychle dostanou do obklíčení a přečíslení.

 

Čínské tanky

 

Významné typy:

  • varianty Type 59
  • moderní čínské bitevní tanky jako je Type 99(dorazí v 0.22)
  • Type 99A1(na vrcholu stromu, 0.22)

Čínské vozy jsou do jisté míry specifické tím, že Čína zahájila vlastní vývoj v oblasti vojenských technologií relativně pozdě. Vozidla nízkých úrovní jsou vesměs zastaralé sovětské platformy s vylepšenou technologií, ale s větším zaměřením na poškození jednou ranou, a to na úkor pohyblivosti. Tyto tanky jsou obecně pomalé a nejsou moc dobře pancéřované. Dokážou však zasadit celkem tvrdou ránu.

 

screenshot0776.jpg

 

Vyšší úrovně jsou zcela odlišné. Počínaje pátou úrovní se čínská vozidla stávají mnohem obratnějšími. Obratnost však vždycky neznamená pohyblivost - čínské tanky mohou vynikat otáčením korby, na druhou stranu nejsou tak rychlé jako ostatní tanky odpovídající úrovně, ani tak nezrychlují.

 

Od páté úrovně začínají být čínská vozidla osazena novými věžemi z kompozitních materiálů a dalšími moderními technologiemi, jako je například APS systém JD-3. Tanky nejvyšších úrovní, které dorazí v rámci aktualizace 0.22, budou do této rovnice přidávat také silné pancéřování: Vozidla se budou zaměřovat na udělení většího poškození za minutu. Hlavní zbraní bude dělo ráže 125 mm L/55 odvozeného ze staršího děla ráže 125 mm ZPT-98. Dělem ZPT-98 jsou vyzbrojeny starší čínské tanky Type 96 a Type 99.

 

Čínské tanky se nacházejí někde mezi ruskými tanky a německými Leopard 2. Jsou to vynikající podpůrná vozidla, ale pro útok a obranu se najdou vhodnější stroje. Jako takové jsou vhodnější pro pokročilé hráče, protože vyžadují určitý přehled o vývoji situace na bojišti.

 

Úloha bitevního tanku na bojišti

 

Bitevní tanky jsou základním kamenem každého týmu. Taktika se většinou točí kolem nich a jejich schopností. Mají schopnosti se probíjet stále dopředu a pohlcovat škody díky svému silnému pancéřování. Jsou stvořeny, aby vedly útoky i tvrdou obranu. To však neznamená, že jsou nezranitelní nebo že mohou rozhodovat o osudu celé bitvy. Mohou být snadno obklíčeni a často musí spoléhat na podporu jiných tříd.

 

Bitevní tanky by měly upřednostňovat oblasti, které neumožňují nepřátelům, aby se jim snadno dostali do boku nebo zad, jako například:

  • horské průsmyky
  • údolí s vysokými boky
  • města a průmyslové oblasti

V takovém prostředí může tato třída využít své největší výhody - silného čelního pancíře, který by měl být vždy nasměrován směrem k nejnebezpečnějšímu protivníkovi nebo k jiným potencionálním hrozbám.

 

Budoucí plány pro bitevní tanky

 

Největší novinkou, která se však této třídy vozidel úplně nedotkne bude představení Tank Inspektora. Ten by měl být součástí aktualizace 0.23. Tank Inspektor je funkce, která umožňuje hráčům prohlížet pancéřování každého vozidla v garáži na zjednodušeném modelu. Každá část povrchu vozidla bude zobrazena v různých barvách, odpovídající různým typům a tloušťkám pancířů. Zavedení této funkce povede k lepšímu porozumění jednotlivých strojů a při hledání jejich slabin.

 

Druhá plánovaná změna se týká změn pohyblivosti, a to již v aktualizaci 0.22. Jako první věc plánujeme revizi chování odlišných typů motorů. Turbínové motory se ve skutečnosti chovají odlišně než naftové motory - turbíny jsou schopny rychlejšího záběru při vysokých rychlostech (od 32 km / h do maximálních rychlostí), zatímco diesely zabírají hned a poskytují lepší akceleraci z úplného klidu(od 0 km / h až 32 km / h). Řazení také sehraje určitou roli - ruské tanky jsou s diesely schopné řádně zrychlovat i ve vyšších rychlostech, ale nebudou mít takovou maximální rychlost jako například tanky Abrams. Celkově budou rozdíly v akceleraci mezi různými tanky dosahovat až 30 procent.

 

Díky tomu se tanky T-80 a Abrams poháněné turbínou chovají odlišně od motorů tanků řady Leopard a T-72 poháněných naftovým motorem. Pokud měl tank ve skutečnosti k dispozici oba typy motorů, umožníme hráči volit mezi oběma druhy a lépe tak přizpůsobit vozidlo svému hernímu stylu.

 

Obecně platí, že tyto změny nebudou bitevní tanky zpomalovat (některé tanky budou mít svou maximální rychlost mírně sníženou, některé zase naopak mírně zvýšenou, jako například Abrams), poněkud se sníží celkové zrychlení na maximální rychlost. Jinými slovy - až do přibližně 32 km / h, tank zrychlí jako nyní (nebo dokonce lépe), ale zrychlení na maximální rychlost bude probíhat pomaleji, aby se zajistila lepší rovnováha s lépe zrychlujícími třídami(např. lehkými tanky).

 

Třetí plánovaná změna se týká přesnosti střelby a modifikátorů, které jí ovlivňují. Ty budou upraveny zhruba takto:

  • Sovětské tanky série T budou v souladu se svou útočnou rolí ztrácet méně přesnosti za pohybu.
  • Tanky řady Leopard 2 budou nejpřesnější za všech okolností.
  • Tanky řady Abrams budou v podstatě bez výrazných změn.
  • Tanky řady Challenger ztratí něco málo přesnosti při pohybující věži, a také ztratí jistou dávku přesnosti celkově (chceme klást větší důraz na jejich statickou úlohu)
  • Čínské tanky na tom zhruba stejně jako jejich sovětské ekvivalenty řády T, při manévrování budou méně ztrácet na přesnosti

Pokud bude tank vybaven zásobníkem nebo pohotovostními stojany, ztratí podstatnou část přesnosti při divokých pohybech korbou.

 

Čtvrtá změna se týká americké munice HEAT-MP - počínaje aktualizací 0.22 budou projektily této specializované munice reagovat stejně jako ve skutečnosti - budou fungovat stejně jako střely HEAT, ale k tomu také vytvářet výbuch a rázové vlny jako explozivní munice. Pokud se tato munice použije ve správnou chvíli, bude opravdu extrémně silná.

 

V neposlední řadě bude tuto třídu ovlivňovat i generální revize schopností posádek. Přinese do hry větší rozmanitost a zdůrazní tak výhody a nevýhody vozidel s automatickým, nebo ručním nabíjením zbraně.

 

Tyto změny jsou prováděny s cílem zlepšit celkovou hratelnost a snížit počet případů, kdy tanky mohou lovit lehké tanky nebo dokonce některá vozidla AFV díky své vynikající akceleraci. Našim cílem v této třídě má být soubor dobře vyzbrojených a dobře pancéřovaných vozidel, aniž by jsme z nich udělali bezkonkurenční stroje na zabíjení jako v reálném životě. Konečným cílem není klást důraz na realismus za každou cenu, ale dosáhnout dobře vyvážené hratelnosti.

 

Chceme také zavést nové řady vozidel, například:

  • Izraelské tanky řady Merkava
  • Francouzské tanky s ikonou v podobě tanku Leclerc
  • Východoevropské tanky, včetně BM Oplot a dalších ukrajinských vozidel

V dalších článcích se postupně podíváme i na ostatní třídy vozidel.

 

Snad se Vám článek líbil a uvidíme se na bojišti.

 

Zdroj. https://aw.my.com/gb/news/general/developer-diary-class-roles-main-battle-tanks

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Načítání
×
×
  • Vytvořit...